Хранене според гените

Хранене според гените

Гените определят цвета на очите, структурата на костите, продължителността на живота. Гените определят и фигурата. Диетата според гените, наричана още диета според ДНК, се базира именно на такова схващане.

А именно, че тайната на успешното отслабване се крие в изучаването на гените и тяхната роля в храненето.

Човешките гени не са пригодени за днешните условия на живот и начин на хранене. Това разминаване между наследствената информация и съвременния начин на живот, е причина за пропускането на важни биоактивни вещества в храната, които изпращат сигнали до човешките гени и по този начин регулират чувството на глад и ситост.

Това смята смята проф. Флойд Чилтън, автор на диетата според гените. "Именно затова човечеството е на прага на сериозна здравна криза", твърди Чилтън.

Човек не може да избяга от своите гени и наследствена информация, но той може да промени тяхната изява, следвайки новата диета. И в крайна сметка по този начин да отслабне и постигне по-добро общо здравословно състояние.

Учените са открили ген, който е отговорен за развиването на диабет и затлъстяване. Дефектен ген от типа ENPP1 нарушава начина, по който тялото съхранява енергия и разгражда захарта, като блокира хормона инсулин.

Диабетът и наднорменото тегло от своя страна са основните виновници за опасни болести като инфарктa, например. Докато обездвижването и лошият начин на хранене са отговорни за затлъстяване и проблеми с метаболизма, които могат да доведат до някои форми на диабет, той може да бъде причинен и от дефектни гени.

За да се възползвате от диетата според гените, първо трябва да определите своя генотип, което обаче не е лесна работа. По простата причина, че с годините фигурата на човек претърпява доста сериозни промени. Затова се постарайте да си спомните как сте изглеждали и в младежките години.

Ако сте високи на ръст, имате липса на ясно изразени форми, плоски седалищни части, не много големи гърди и липса на талия, дълги крака и голям размер на стъпалата, дълги пръсти на краката, широки рамене, дълги силни ръце, тежки кости, едри черти на лицето, диетата ви трябва да се състои от продукти, богати на белтъчини, зеленчуци, и зърнени храни. Трябва да се избягват повечето млечни продукти.

Хранене според гените

Задължителни продукти са птиче месо, мазна риба, ядки и семена, зелени зеленчуци. А допустими в малки количества са постно червено месо, зърнени продукти, пресни плодове, моркови, чесън, лук, зехтин, царевично и краве масло, натурален йогурт. Забранени продукти са свинско месо, повечето млечни продукти, маргарин, мед и захар, нишесте, картофи, ряпа, целина.

Ако на външност сте средни на ръст, стройно телосложение, малки гърди при жените, дълги ръце с изящни китки, удължени стъпала с дълги пръсти, дълга "лебедова" шия, тесни кости, тясно лице класически тип, диетата ви трябва да се състои от продукти, богати на белтъчини, съчетани със зеленчуци и плодове.

Хората от този тип трябва да бъдат много внимателни към употребата на мазнини. Задължителни продукти са яйца, птиче месо, риба, бобови растения, зеленчуци, плодове, а допустими в малки количества са зърнени храни, царевично масло и зехтин, останалите пресни плодове, червено месо (освен свинско),

Забранени продукти са пържени ястия, мед и захар, бяло брашно и нишесте, маргарин, картофи, ряпа, целина, кафе и черен чай, газирани напитки, алкохол, плодови сокове (без фреш).

Хранене според гените

Ако на външност сте средни на ръст, с дълъг силен торс, не много дълги силни крака, добре оформени седалищни части, доста големи гърди при жените, недобре оформена талия, силни ръце с къси пръсти, мускулесто тяло, широки стъпала с къси пръсти, почти квадратна форма на лицето, подходящо за този генотип е разделното хранене.

Тоест в менюто количеството белтъчини и въглехидрати трябва да бъде еднакво, но те трябва да се приемат поотделно. Задължителни продукти са зърнени храни като ориз и макарони, бобови растения, всякакви зеленчуци под формата на салата, всички плодове (без банани и грозде).

Допустими в малки количества са птиче месо (без кожата), риба, особено мазна, яйца (не повече от 3 броя седмично), зехтин, царевично и краве масло, ядки и семена, картофи, мляко и натурален йогурт.

Забранени продукти са всичко солено, червено вино, морски продукти, пържени ястия, сирене, мед и захар, изделия от бяло брашно нишесте, маргарин, напитки, съдържащи кофеин (кафе, черен чай, кока-кола), газирани напитки, алкохол.

Ако на външност сте с нисък ръст, закръглено меко тяло, големи гърди и широки бедра при жените, закръглени рамене, меки ръце с пухкави пръсти, силна окосменост при мъжете, малки степала с къси пръсти, голяма глава, меки и закръглени черти на лицето, то оптимална диета за нас е млечно-вегетарианската.

Това е единственият генотип, който лесно понася дори най-строгата вегетарианска диета. Хората от него са склонни към забавена обмяна на веществата и затова трябва да наблюдават по-стриктно приеманите калории.

Задължителни продукти са сирене, извара, мляко, всякакви зеленчуци, всякакви плодове, зърнени храни. Допустими в малки количества са птиче месо, риба, яйца (не повече от 3 броя седмично), зехтин и царевично масло, ядки и семена. А забранени продукти са всякакъв вид червено месо, тестени изделия, сладолед и сметана, пържени ястия, маргарин и масло, изделия от бяло брашно, кафе и черен чай, газирани напитки, алкохол.

Ако на външност сте с ръст от среден до нисък, изправен плосък торс, тясна гръдна клетка, малки гърди при жените, крехко тяло, но със силни силни мускули, къси стъпала, малка глава с ясно изразено черти на лицето, то диетата за вас трябва да бъде полувегетарианска.

Тя включва достатъчно количество белтъчини и бавно преработващи се въглехидрати. Хората от този генотип могат да се приспособят към всякакъв вид хранене. Задължителни продукти са млечни, зърнени храни, всякакви зеленчуци, всякакви плодове.

Допустими в малки количества са риба, особено мазна, птиче месо, яйца (не повече от 3 броя седмично), зехтин и царевично масло, ядки и семена.

Забранени продукти са всякакъв вид червено месо, тестени изделия, сметана и сладолед, пържени ястия, маргарин и краве масло, мед и захар, кафе и черен чай, газирани напитки, алкохол.

Рейтинг

5 1
4 4
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (3)

Изпрати
Роза
Роза
28.02.2013 00:54
Звучи подобно на диетите според принципите на аюрведата - всеки от нас е уникална комбинация от доши /генетична предразположеност/...
0
0
ташо
ташо
15.02.2013 14:29
Не ми харесва понеже не знам на кой да вярвам като противоричи на диетата по кръвната ми група !?
0
0
Габ
Габ
27.09.2011 01:02
Е, добре де, хубава статия, но защо за първата група хора "високи на ръст" не са написани забранените продукти ?
0
0

Свързани рецепти