Храни, които изгарят мазнините

Храни, които изгарят мазнините

Храните, които изгарят мазнини, изискват почти толкова калории за тяхното разграждане, колкото всъщност съдържат. Включването на подобни здравословни храни в ежедневното меню ще ви позволи да загубите тегло и в същото време да бъдете сити. Освен това, консумирайки подобни храни, ще успеете да запазите стабилни нивата на кръвната захар. Подобрете метаболизма си още от сутринта със закуска съставена от плодове, зеленчуци и крехки меса.

Плодове

Според специалистите по хранене здравословните храни намаляват калориите на тежките храни чрез елиминиране на мазнините им още преди тялото да ги е складирало. Ако хапвате често плодове, които съдържат малко калории и са богати на фибри, ще стане възможно съчетаването на тези храни с по-мазни продукти като сирене например. По този начин ще се предпазите от натрупването на излишни килограми.

Плодовете имат много месеста част и фибри, които трябва да се смелят и усвоят от организма. Най-диетични са ябълките, портокалите, лимоните, грейпфрутите, мандарините и гуавата. В допълнение е необходимо да се подчертае, че пъпешът е много ефективен при елиминирането на токсини от тялото. Освен това той помага на организма да се освободи от излишната вода. Консумирайте го, когато се чувствате подути или след поглъщане на храни с богато съдържание на натрий.

Зеленчуци

Храни, които изгарят мазнините

Повечето зеленчуци имат специфичен вид натурални фибри. Когато разтворимите фибри се обработват, те формират в храносмилателния тракт желирана смес, която ви помага дълго време да не изпитвате глад, като в същото време изисква енергия, за да бъде усвоена. Зеленчуците, които съдържат разтворими фибри, са моркови, артишок, патладжан, броколи, домати и целина.

Неразтворимите фибри също са полезни за тялото. Те бързо преминават през храносмилателния тракт, като в същото време „вземат” със себе си токсини и излишните вещества. Те се препоръчват при хора с проблеми при изхождането или при тези, които често се подуват. Зеленчуците с неразтворими фибри включват спанак, къдраво (или шотландско) зеле, зелен фасул и други бобени растения. Брюкселското зеле и обикновената зелка също попадат в тази група. Имайте в предвид, че някои от тези зеленчуци с несмилаеми фибри могат да предизвикат газове. Правилното им приготвяне намалява неприятните подувания.

Протеини

Множество продукти, съдържащи протеини, изискват много калории, за да бъдат усвоени. Четири големи скариди например съдържат общо 22 калории. Списъкът на диетични протеинови храни включва раци, миди, омари, стриди, скариди, костур и камбала. Изключително здравословно е съчетаването на подобни храни със някои от изброените зеленчуци. Можете да добавите салца от домати и лимон върху някои от морските продукти. Използвайте въображението си, когато измисляте ястията и усетете разликата между консумирането на тежки и диетични храни.

Рейтинг

5 4
4 1
3 2
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Даниела Милева
Много добре казано
0
0
Роси
Роси
09.10.2014 15:43
А защо не подчертаете колко много холестерол имат морските дарове. Най - много тези с черупки : миди, скариди т.н. Не се препоръчват повечве от 1-2 пъти в месеца
2
0