Тинейджърски диети

Тийнейджърски Диети

Тинейджърската възраст е може би най-трудната. На младежите им се налага да се справят с редица новости в заобикалящия ги свят. Настъпващите хормонални промени, учебните задължения, любовните драми, семейните и приятелски противоречия, са само част от проблемите, които се струпват на главите им.

Едни от най-наболелите проблеми за един млад човек е начинът, по който изглежда. Диетите са средство, използвано за отслабване от много възрастни хора.

Но дори те понякога не са достатъчно компетентни и избират неподходящи хранителни режими, които по-скоро им вредят, отколкото да помагат. А за тинейджърите подобен въпрос е много по-сложен и деликатен.

Диета

Когато става въпрос за тийнеджърски диети, трябва да се има предвид, че младежите все още не са развити напълно.

През тинейджърските си години те продължават да растат и тепърва да се развиват, поради което имат различни хранителни нужди, в сравнение с възрастните. Често е напълно нормално дневният режим на някои хранителни вещества за тинейджърите да надвишава този за възрастните.

Често обаче широко разпространените диети ограничават консумацията на много храни. А това би създало проблем при тинейджърите, заради дефицит на полезни вещества. Бързият растеж на костите например се случва между 12 и 17-годишна възраст, но растежът продължава до около 25 години, макар и не с толкова бързи темпове.

Хранене

Ако се ограничи приемът на калций, то този растеж би се ограничил, което е вредно за здравето. Освен това с подобна постъпка в по-напреднала възраст може да доведе до остеопороза.

Един от най-обезпокоителните аспекти, що се отнася до тийнейджърски диети, е психическият. Честото или пълно ограничаване от някои храни може да се превърне в сериозно хранително разстройство. Трябва да се знае, че жертви на хранителните разстройства могат да бъдат не само момичетата, но и момчетата.

Подлагането на диети на младите хора не е препоръчително, Въпреки това се налагат някакви ограничения в хранителните режими, поради нарастващата вълна от затлъстяване при деца, точно в тийнейджърска възраст.

Ако един тинейджър има проблеми с килограмите, то не се налага подлагането на диета с ограничен прием на калории. Той просто трябва да промени своите хранителни навици, чрез разработването и спазването на дългосрочен хранителен режим. При нужда подобна хранителна програма се консултира със специалист.

Тя трябва да съдържа в себе си всички необходими за растежа на тялото субстанции. Най-вече трябва да съдържа в себе си храни, богати на калций за растящите кости, протеини за развиването на мускулатурата, прости/бавни въглехидрати за продължителната енергия, която дават и витамини, и минерали, за поддържането на здравословен живот.

Рейтинг

5 6
4 1
3 3
2 2
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
rosica
rosica
12.10.2014 15:30
Нищо свързано за свалянето на килограми.
15
0