От земеделската комисия към парламента съобщиха, че ще стартират международна рекламна кампания, в която ще се опитат да лансират българското вино в страни като САЩ, Бразилия, Китай, Сингапур, Швейцария и две държави от Африка.
Директорът на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев заяви, че сумата, която е отделена за рекламата на родния продукт, е 7.5 милиона евро.
Тази кампания е финансирана от Брюксел и нейният обхват ще е от 2014 г. до 2018 г., като общият бюджет, който ще бъде отпуснат, е 134 милиона евро.
От Агенцията съобщиха, че 80 милиона евро ще бъдат разпределени за мярката "Конверсия на лозя".
45 милиона от общия бюджет ще отидат за различни инвестиции в избите.
Производителите на грозде и вино ще могат да кандидатстват за финансиране от 1 януари следващата година.
Програмата е разработена от бранша съвместно с Държавен фонд “Земеделие” чрез консултации с Изпълнителната агенция по лозата и виното.
Неотдавна в Пловдив се проведе фестивала на младото вино, в който 26 изби демонстрираха производството си през последната година.
От 22 до 25 ноември в града под тепетата любители на напитката можеха да опитат 12 вина по избор срещу скромната сума от 3 лева, а срещу 5 лева гостите на фестивала можеше да дегустират 8 вина и да получат като подарък рекламна чаша.
Освен дегустацията на вино, фестивалът предложи и експертното мнение на сомелиери, които разкриха с кои храни е подходящо да се съчетава виното, както и някои тайни при приготвянето му.
Според американски анализатори България може да се окаже една от страните, които ще спасят света от дефицит на вино.
При последните проучвания се е оказало, че страната ни се е наредила на 8 място по производство на вино, като първенството се държи от Франция, Италия и Гърция.
Данните от същото проучване са показали, че в световен мащаб се наблюдава недостиг на вино за разлика от Европа, където виното дори е в повече.
Експертите смятат, че България заедно с други европейски страни след няколко години успешно ще балансират дефицита на вино.
Коментари