Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»От ЕС инвестират в българската лютеница

От ЕС инвестират в българската лютеница

Антония Р.Антония Р.
Джедай
1k1
Българска лютеница

От Европейския съюз отпускат 1.85 милиона евро за реклама на българската лютеница. Кампанията ще бъде проведена под надслов Освободете европейския вкус.

От Държавен фонд Земеделие и Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци в България са отпуснали още 1.85 милиона евро, така че общата сума за рекламната кампания е 3.7 милиона евро.

30% от тези пари идват от Държавния фонд, а 20% - от Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България. Останалите 50% са инвестирани от Европейския съюз.

Преди това от фонда отпуснаха 1.7 милиона лева на българските производители, за да рекламират продукцията си в чужбина.

Освен лютеницата Държавен фонд Земеделие са включили и други емблематични български продукти – млечни продукти, зеленчуци, плодове, яйца и вино.

Българските продукти ще бъда рекламирани на европейските пазари 3 години. Договорът за реклама вече е подписан.

Целта на кампанията е да увеличи потреблението на българска лютеница, както и на останалите традиционни продукти за нашата кухня, от европейците на запад и жителите на Обединените арабски емирства. Българските производители дори планират техните реклами да се излъчват и в Русия, Китай, Австралия.

На Асоциацията на земеделските производители в България ще бъдат отпуснати 500 000 лева за реклама на българските яйца в Гърция и Румъния.

За реклама на млечните продукти са инвестирани 420 000 лева. С тази пари ще се организират PR събития, телевизионни реклами и семинари. Парите вече са насочени към Асоциацията на млекопреработвателите в България.

Националният съюз на градинарите в България ще получи над 340 000 лева за промотирането пресни череши в Русия. Парите ще се използват за изработването на реклами в електронни, социални и печатни медии. Част от тях ще бъдат насочени и към създаване на аудиосъобщения в московското метро, както и към създаването на продуктови презентации.

Лозаро-винарската камара Тракия ще получи 340 000 лева за популяризирането на българското вино в Русия и Китай.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest