От Европейския съюз отпускат 1.85 милиона евро за реклама на българската лютеница. Кампанията ще бъде проведена под надслов Освободете европейския вкус.
От Държавен фонд Земеделие и Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци в България са отпуснали още 1.85 милиона евро, така че общата сума за рекламната кампания е 3.7 милиона евро.
30% от тези пари идват от Държавния фонд, а 20% - от Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България. Останалите 50% са инвестирани от Европейския съюз.
Преди това от фонда отпуснаха 1.7 милиона лева на българските производители, за да рекламират продукцията си в чужбина.
Освен лютеницата Държавен фонд Земеделие са включили и други емблематични български продукти – млечни продукти, зеленчуци, плодове, яйца и вино.
Българските продукти ще бъда рекламирани на европейските пазари 3 години. Договорът за реклама вече е подписан.
Целта на кампанията е да увеличи потреблението на българска лютеница, както и на останалите традиционни продукти за нашата кухня, от европейците на запад и жителите на Обединените арабски емирства. Българските производители дори планират техните реклами да се излъчват и в Русия, Китай, Австралия.
На Асоциацията на земеделските производители в България ще бъдат отпуснати 500 000 лева за реклама на българските яйца в Гърция и Румъния.
За реклама на млечните продукти са инвестирани 420 000 лева. С тази пари ще се организират PR събития, телевизионни реклами и семинари. Парите вече са насочени към Асоциацията на млекопреработвателите в България.
Националният съюз на градинарите в България ще получи над 340 000 лева за промотирането пресни череши в Русия. Парите ще се използват за изработването на реклами в електронни, социални и печатни медии. Част от тях ще бъдат насочени и към създаване на аудиосъобщения в московското метро, както и към създаването на продуктови презентации.
Лозаро-винарската камара Тракия ще получи 340 000 лева за популяризирането на българското вино в Русия и Китай.
Коментари