Пицата може да е полезна за талията
Pizza Might be Good for the Waistline
gotvach.bg»Статии»Любопитно»Пицата може да е полезна за талията

Пицата може да е полезна за талията

Пица
Чугунена тенджера със стъклен капак - 5 л-31%
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Чугунена тенджера със стъклен капак - 5 л
115.00 лв.
79.00 лв.
Виж ››

Досега пицата се приемаше като враг на здравословното хранене. Оказва се, че тя може да не бъде вредна, ако се приготвя по правилен начин, твърдят учени от университета в Мериленд.

Смята се, че ако пицата се приготвя с пълнозърнесто- вместо с бяло брашно, освен това се пече на 250 градуса, не само няма да бъде вредна, а дори може да се окаже полезна за талията ни.

Кои са основните продукти, които се слагат върху пицата – това са домати, сиренa, подправки, месо и колбаси. За да си приготвите здравословна пица, трябва да внимавате в количеството на сирената.

Друг съвет на специалистите е да внимавате с месните продукти. Препоръчва се да добавяте нетлъсто месо, както и непушени колбаси. Най-добре е, ако има месо върху пицата, да сложите повече зеленчуци, съветват диетолозите.

Сочна пица

Доматите са задължителна част от пицата – съдържат много ликопен и често са препоръчвани от диетолози в режимите за хранене. Подправките също са важна част от пицата и можете да ги добавяте без притеснение, тъй като повечето подправки всъщност имат способността да ускоряват метаболизма.

Най-често за пица се използват босилек, риган, чесън и черен пипер.

Задължително е да забравим за бялото брашно и да го заместим с пълнозърнесто, освен това пицата трябва да се изпича за 14 минути.

Градусите на фурната могат да бъдат между 200 и 280, смятат учените.

Така ще се увеличи количеството антиоксиданти в храната, но това само при условие, че пицата се консумира не повече от 18 часа, след като е приготвена, допълват още специалистите, които са цитирани от International Journal of Obesity.

Оказва се, че не само вкусната пица е набедена погрешно за вреден продукт – италианската паста също попада в този списък заради съдържанието на глутен. Диетолози смятат, че спагетите, в които има яйца и пшеничен грис, съдържат в себе си съвсем малко количество нишесте.

Специалистите не пропускат да подчертаят, че много зависи по какъв начин са приготвени в крайна сметка спагетите. Когато се превари, пастата се разкашква и се отделя вредния глутен, обясняват диетолози.

Ако обаче приготвите спагетите ал денте или леко сурови, нишестето в тях не се отделя, което ги прави и напълно безвредни за талията ви.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest