Продажбите на бира продължават да спадат, а българите все по-рядко пият от кехлибарената течност, съобщи представител на една от най-големите бирени компании у нас Николай Младенов.
Пред вестник Стандарт Младенов казва, че само за летния сезон продажбите на бира в страната са паднали с 10%. Данните показват, че през месец август българите са пиели с 10.5% по-малко бира в сравнение със същия месец миналата година.
Спадът в продажбите на пивото е с около 300 000 хектолитра, което се равнява приблизително на цялото производство в една малка пивоварна. До момента обаче нито една от българските пивоварни не е пожелала да прекрати дейността си.
Но не може да се отрече, че пивоварните у нас усещат спада при търсенето на бира.
Дори тъмната бира, чийто пик на продажбите е в студените месеци, няма да преобърне тенденцията, тъй като нейният дял в общото потребление на пиво в страната е само около 3%.
Младенов смята, че по-ниската консумация на бира се дължи не само на по-хладното лято, но и на промяната на потребителското поведение при покупката на напитки.
Бирените компании се притесняват, че тази тенденция може да се задържи, тъй като българите пият бира основно вкъщи, а от заведеният регистрират ниска консумация на кехлибарената течност.
Най-сериозен спад бележи пивото, продавано в бутилки. При бирата в кенове се наблюдава незначителен ръст. Експерти смятат, че в бъдеще може да расте консумацията на безалкохолната бира.
Сайдерите до момента имат най-голям потенциал при продажбите на пазара. За момента обаче ръстът им е незначителен. Очаква се и Загорка да предложи свой сайдер до края на тази година.
Средната консумация на бира за миналата година е била приблизително 75 литра на човек годишно. Лидер сред българските бири е Загорка, която държи 30% от пазарния дял на бира в страната. След нея се нареждат марките Карлсберг и Каменица.
Предпочитани бири от българите са и Ариана и Хайникен. Всяка пета изпита бира в България е била с марката Ариана, сочат статистиките.
Коментари