Gotvach.bg»Статии»Любопитно»Дължината на името на ястието определя цената му

Дължината на името на ястието определя цената му

Ястия

Ресторантите във Великобритания определят цените на своите ястия според това колко са дълги названията на гозбите, пише Дейли мейл. Този извод е направен от професор Дън Журафски, който е лингвист от Станфордския университет и е направил проучване по темата.

Той е разгледал над 6500 менюта. Оказва се, че всяка допълнителна буква, която се добавя в названието на някакво ястие, добавя към крайната цена по 0.18 долара.

Професорът твърди, че много често се случва хората да плащат не толкова за впечатляващо и уникално блюдо, колкото за неговото впечатляващо название.

Журафски прави и още един извод – скъпите и разкошни ресторанти имат доста ограничен брой ястия, но в същото време всичките им гозби са с доста дълги имена.

Професорът мисли, че тази практика на ресторантьорите е с цел да убедят своите клиенти да плащат повече, въпреки че в менюто няма голям избор. Всъщност заведенията се опитват да впечатлят клиентите си, но не с някакви кой знае колко изискани на вкус и вид ястия, а по-скоро със засукани и дълги наименования.

Риба

Американският професор смята, че ресторантьорите се опитват да направят впечатление на своите клиенти, като само подчертават изискаността на гозбите си в менютo, но всъщност храната не е особено изискана.

Като заключение професорът от Станфордския университет обяснява, че в заведенията за бързо хранене ястията са с доста кратки имена и много по-евтини, отколкото храните в ресторантите.

Според професор Брайън Уансинк изборът на ястие зависи от това къде сме седнали в ресторанта. Професор Уансинк е автор на книгата Slim By Design.

Той твърди, че хората, които сядат на по-осветените маси в ресторанта, както и тези, които стоят на високи маси, правят значително по-здравословен избор на храни, отколкото останалите посетители.

Според професора има значение и колко близо се намира масата до телевизора в заведението – онези, които са седнали в непосредствена близост от телевизора, по-често си поръчват пържени храни.

Оказва се също, че хората, които са избрали да седнат възможно най-далеч от предната врата на ресторанта, рядко си поръчват салата.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest