От Комисията за защита на потребителите започват масивни проверки на хранителните вериги у нас. Сигнали на клиенти твърдят, че се разпространяват огромни количества брошури за намаление на стоки, които са в скромен брой.
Търговците у нас пускат флаери с тираж до 300 000 броя, а се оказва, че наличните артикули в тях са около 10 броя, твърдят излъгани клиенти.
Зареждането трябва да е в такива количества, че да може потребителите в съотношение, което е съразмерно на разпространената реклама, да бъдат в състояние да си го купят, обяви председателят на Комисията Димитър Маргаритов пред вестник Монитор.
Ето защо ще започнат инспекции в най-големите хранителни вериги у нас. След акцията ще се установи до колко количествата на намалени стоки в магазините отговаря на солидната реклама за тях с флаери и брошури.
Междувременно и от Българската агенция за безопасност на храните започват серия от проверки по зимните ни курорти заради стартиращия ски сезон и предстоящите коледно-новогодишни празници.
Инспектирани ще бъдат всички обекти, предлагащи храна, а тази година по-сериозно внимание ще се обърне на услугата ол инклузив заради пороя от оплаквания това лято по морските ни курорти.
От БАБХ ще следят за произхода на храните, правилното съхранение, базата и спазването на сроковете за годност. Проверките ще продължат до края на зимния сезон.
Ще се проверява и дали служителите в хранителните обекти са се подложили на необходимите изследвания, преди да работят с храна.
От Областните дирекции на БАБХ в цялата страна вече проведоха срещи с представители на бизнеса в сферата на туризма, където изясните последните наредби в законодателството.
Коментари