За да реши проблема с подвеждащите опаковки на детските храни, Дания въвежда радикална промяна при продажбата и рекламата на продукти, предназначени за деца.
Те стават първата европейска държава, която забранява използването на познати анимационни герои върху опаковките и при рекламите на вредни детски храни.
Целта на реформата е да спре окуражаването на децата да консумират храни с високо количество на сол, захар и мазнини, които са вредни за тяхното здраве.
Рекламна стратегия на много производители е да продават снакс, чипс и вафли в цветни опаковки, върху които нерядко стоят любимите на малчуганите герои от анимации и комикси.
Те лесно изкушават децата, а родителите споделят, че най-често ги купуват, за да угодят на детето си и да продължат пазаруването спокойно, предава репортаж на Българската национална телевизия.
Според новата европейска директива за храните, която влиза в сила от тази година, рекламите на вредни храни ще бъдат ограничени до минимум.
В тази директива се казва и че деца под 12-годишна възраст не може да се използват за реклами, представящи вредни за консумация храни. За рекламите на вредни храни е определен само един часови диапазон от деня.
От страна на нашето правителство също има желание за въвеждане на забрана за използване на анимационни герой върху опаковките на вредни храни.
Понеже до някаква степен децата формират хранителните си навици от телевизията и от медиите, подобна забрана ще се отрази положително върху тях, казва омбудсманът на България Мая Манолова.
За момента обаче на първо четене е приет само законът, който забранява рекламата на ГМО и вредни храни в най-гледаният диапазон по телевизионните канали.
Нездравословното хранене е основната причина за затлъстяване и заболявания сред най-малките. Затова и родители, и експерти са категорични, че трябва да се въведат промени в рекламата на вредни храни.
Коментари