Храни за здрава нервна система

селенът помага за здрава нервна система

Нервната система е регулаторът на функциите на тялото. Тя не само ръководи тяхната подготовка, но и изпълнението им. За да изпълнява тялото функциите си, информацията се пренася чрез електрически импулси, препращани от невроните. Като една от най-важните системи в тялото, нервната система трябва да бъде здрава и силна.

Един от начините да се поддържа здрава нервната система е чрез храната. С режима на хранене лесно ще се укрепи нервната система. Кои вещества са важни за нея и с кои храни да се набавят?

Витамини и минерали

Нервната система се нуждае от витамин С. За мозъка не е трудно да го извлича от кръвта и да го складира с помощта на помпения механизъм, с който разполага. Един плод киви на ден може да задоволи нуждата от витамин С. Вместо кивито, може да се използват със същата цел ягодите, папаята, грейпфрутът или портокалът. Преумората може да се прогони с моркови, кайсии и сок от магданоз.

Друг важен за нервната система витамин е В комплекс. С богато съдържание на витамин В6 се отличават храни като банани, сладки картофи, стафиди, пълнозърнести храни. Витамин В6 произвежда хормона серотонин. Хормонът на щастието е обвързан с работата на нервната система.

За жените минералът калций е важен с това, че намалява нервното напрежение при менструалния цикъл. Усвоява се по-лесно като се приема в малки количества чрез храната. Млечните продукти и основно сиренето са храните, които дават нужните количества калций.

калций за здрави нерви

Нервното напрежение възниква при дефицит на селен. Най-добрият начин да се набави с храните е чрез консумация на ядки като бразилски орех, а също с рибите тон и сьомга, както и рибата треска.

Други полезни ядки са от орех и бадем - за витамини В и Е. Напрежението стихва и при чупенето и почистването на орехи и бадеми, така че се препоръчва купуването на ядките с черупките.

Зеленчуците и плодовете поддържат нервната система, осигурявайки повечето витамини.

От броколите ще се извлекат витамини С и Е, както и бета каротин. От авокадото ще се набави витамин В за поддържане на нервните клетки, а ягодите, малините и боровинките ще подпомогнат нервната система в борбата с хормона на стреса - кортизол.

Билки

За намаляване на нервното напрежение безценни са билките маточина и лайка. Чаят от лайка успокоява нервния стомах, а чаят от мента има антидепресивни свойства. С хмел, невен и великденче се възстановяват разклатени нерви.

Зеленият чай, черният и белият чай подпомагат отпускането на нервите и контролът над напрежението. Те имат и антиоксидантни свойства.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати