Разберете как работи вашият метаболизъм, за да губите ефективно килограми

бърз метаболизъм

Във всяка от вашите клетки има малка химическа лаборатория, която работи денонощно, за да превърне храната ви в енергия. Разберете как този процес влияе върху вашия тонус, тегло и дори настроение, за да направите метаболизма си възможно най-бърз и ефективен.

Мислете за това като за двигателя на вашите клетки, който продължава да работи. Както автомобилът работи на газ, така тялото ви работи с калории, които са единици енергия.

Повечето се изгарят при вършенето на ежедневните процеси, важни за нашето съществуване - зареждане на клетките и поддържане на сърцето, циркулация на кръвта, движение на белите дробове, работа на храносмилателната система, функция на мозъчните неврони (всъщност, мозъкът ви сам се нуждае от 420 калории на ден само за да продължите да функционирате). Винаги изгаряте калории, дори докато спите.

Просто казано, ето как работи метаболизмът ви:

1. Ядете храна.

2. Тялото ви я разгражда на най-простите ѝ форми - въглехидрати, протеини и мазнини.

3. Калориите в тези компоненти се преобразуват в енергия, използвана от вашите клетки и тъкани за растеж и възстановяване.

Знаем какво всъщност искате да разберете, а именно има ли начин да изгорите повече, тоест да постигнете по-бърз метаболизъм? Отговорът е ДА. Започнете, като подбирате това, което ядете. Също така се движете повече. Важен фактор за метаболизма е и генетиката. Може да имате естествено по-бърз или бавен метаболизъм, въпреки че начинът на живот оказва най-голямо влияние.

отслабване и метаболизъм

Знайте и че дългосрочният стрес освобождава хормони, които пречат на храносмилането, така че храната не се използва толкова ефективно. А това забавя метаболизма.

Сънят е критично важен за метаболизма. Когато тялото не получава достатъчно количество почива от здравословен сън, то изпада в режим запазване, така че изгаряте по-малко калории.

Докато тялото разгражда храната, мозъкът получава сигнали за обратна връзка от хранителните вещества, хормоните и колко се движите и решава дали да използва калориите веднага, или да ги съхранява

Точно затова не пропускайте важните хранения – закуска, обяд, вечеря. Последователното приемане на калории предотвратява изпращането на фалшиви сигнали до мозъка. Той не изпитва глад и не трупа калории, които впоследствие се превръщат в мазнини. Хапвайте малко, но често.

Пропуснете нискохранителни прости въглехидрати. Те се усвояват толкова бързо, че започват каскада от метаболитни реакции, която скоро отново ви оставя гладни. Така започвате да ядете повече и съответно да трупате килограми. Хранете се с влакнести сложни въглехидрати и протеини, които ще ви заситят и така ще ядете по-малко.

Не пропускайте и упражненията. Те освен че укрепват мозъка, сърцето и мускулите, стимулират и бързото горене на калории и съответно метаболизма.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати