gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Най-добрите източници на цинк

Най-добрите източници на цинк

Надежда НедеваНадежда Недева
Джедай
979558
Най-добрите източници на цинк
Абсорбатор за премахване на миризми от хладилник InnovaGoods
Практичен аксесоар за вашия дом:
Абсорбатор за премахване на миризми от хладилник InnovaGoods
18.00 лв.
Виж ››

Без цинк човешкият организъм не би могъл да функционира. Недостигът на цинк може да доведе до мозъчни проблеми, болести на сърдечно-съдовата система, нервната система, диабет, хранителни алергии и много други.

Дори в момент, когато сме обхванати от пандемията от кононаривус, специалистите препоръчват да си го набавяме чрез някои видове храни, в които той е в изобилие.

Нарочно казваме храни, защото ако решите да си го набавяте чрез хранителни добавки, трябва да сте доста по-предпазливи. С цинка не трябва и да се прекалява.

Така че нека се съсредоточим конкретно върху най-богатите на цинк храни, които трябва да включвате в ежедневното си меню.

1. Пшеница и пшенични изделия

В това число естествено влиза житото, пшеничните кълнове и пшеничните трици, както и всички онези продукти, които могат да се приготвят от тях- хляб и хлебни изделия, бисквити, питки, гевреци и всякакви видове паста (макаронени изделия). Включвайте ги редовно в менюто си, но в по-малки количества.

2. Стриди

Храни с цинк

Стридите са сред най-богатите на цинк храни. Те са не само доста тежка, но и скъпа храна. Интересно е, че навремето цената на стридите се е определяла спрямо теглото им и колкото грама е тежала една стрида, за толкова злато се е търгувала. Да, трудно можете да прекалите с консумацията на стриди, но все пак си имайте едно на ум!

3. Червени меса

Агнешкото месо се среща на българската трапеза предимно покрай Великден и Гергьовден, а то е много богато на цинк. Не подценявайте и типичната за българската трапеза дроб сарма, защото именно в агнешкия дроб се съдържа много цинк.

Към червените меса спада и телешкото, което за разлика от агнешкото, консумираме по-често. Телешкият дроб, както и телешкият врат са също много богати на цинк храни.

4. Ядки

Ядките съдържат много орехи

Много ядки съдържат в себе си цинк, а и са чудесен източник на протеини за вегетарианците и веганите. Бадемите, тиквените и слънчогледовите ядки могат да се похвалят с много високо съдържание на цинк. Една шепа ядки на ден обаче ви е напълно достатъчно, защото в противен случай бързо ще започнете да качвате килограми. Ядките са много калорични.

5. Бобови растения

Боб и леща? Традиционно присъстват на балканската софра. Независимо дали са под формата на боб чорба, супа от леща, боб на фурна, боб в гърне или боб яхния, те са любими за повечето българи. Освен че не са толкова скъпи в сравнение с останалите храни, които изброихме, те също са добър източник на цинк.

6. Подправки

Сушените подправки са източник на цинк

Знаем, че повечето шеф-готвачи препоръчват за своите кулинарни шедьоври използването на пресни ароматни треви, но в що касае набавянето на цинк за организма ни, ще трябва да се доверите на сухите подправки. Особено подходящи за тази цел са магданозът и босилекът. Така че, консумирайте ги както пресни, така и изсушени.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати