Хранене от скука - как да го преодолеем?

Хранене от скука - как да го преодолеем?

Дори да сте напълно съгласни и непрекъснато да си рецитирате наум прочутата фраза на римския философ Квинтилиан, която гласи Живея не за да ям, а ям, за да живея, е безспорен факт, че ние невинаги се храним с цел да живеем или пък защото сме гладни. Често се храним от скука и бездействие.

Тук ще ви покажем как да преодолеете навика да посягате към храна от скука, който спокойно можем да причислим към вредните навици в храненето.

1. Декорирайте хладилника си!

Хранене от скука - как да го преодолеем?

С храненето ни от скука се свързва честото "отскачане" до хладилника. Надниквайки в него, все ще попаднем на нещо, което да ни се услади. Не защото сме гладни, а защото се чудим какво да правим и хоп - "нещото" вече не само че е попаднало в полезрението ни, но е и в устата ни...

Трудно ще можете да заключите хладилника си, така че да го държите на разстояние от вас самите. Можете обаче да му измислите ефектна декорация, която да ви възпира от мислите ви за храна. Облепете го със снимки на дебели хора или пък си направете таблица кои храни, намиращи се в него, на колко калории се равняват. Така например сигурно бихте се изненадали, че само в 100 г луканка се съдържат цели 460 калории, а в същото количество шпеков салам - над 450 калории. Дори сиренето пармезан, което обожаваме, съдържа около 420 калории на 100 г.

Съзерцаването на подобна хранителна информация, поставена на видно място на хладилника ви, би подействала доста обезкуражаващо на желанието ви да посегнете към нещо за похапване или пък да се отдадете на емоционално хранене.

2. Ангажирайте ръцете си!

Хранене от скука - как да го преодолеем?

За разлика от животните, ние няма как да се храним, без да използваме ръцете си. Ами ангажирайте ги! Научете се да плетете, да бродирате, рисувайте, градинарствайте и изобщо всичко, което ви хрумва с цел ангажиране на ръцете ви. Можете да ги впрегнете в почистване на дома ви, което ще има и практична насоченост. Или пък с цел спортуване - още по-добър вариант. Скачайте на въже, правете лицеви опори, коремни преси и т.н. Колкото по-дълго време ръцете ви бъдат заети с нещо, толкова по-дълго ще ги държите далеч от храната!

3. Ангажирайте ума си!

Да, освен да ангажирате ръцете си, ще трябва да ангажирате и мозъка си, така че в главата ви да не изниква образа на добре изпечено пилешко бутче, например.

Как можете да ангажирате ума си обаче? Много лесно - започнете да редите пъзели, да решавате кръстословици или судоку. Разнообразете ежедневието си с игра на карти или пък с някоя друга настолна игра, която може да изнамерите в интернет.

С подобни игри ще ангажирате не само собствените си ум и ръце, но и тези на членовете на семейството ви. Все пак надали искате вие да изглеждате като фиданка на фона на група от мишелинчета, в каквато са се превърнали близките ви. Хей така, не поради глад, а заради храненето от скука!

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати