Добрата закуска зарежда с тонус

Закуска

През нощта мозъкът гладува, защото нивото на кръвната захар пада. Затова сутрин, докато не хапнем, сме по-разсеяни и неработоспособни. А най-добрата закуска са зърнените храни, мюслитo, суровите плодове и орехите.

Важно е да пием и вода, защото мозъкът се състои от 86 процента вода. Обезводняването се отразява пряко на умствените способности, води до бърза умора, разсеяност и липса на тонус. Най-подходяща е минералната, соковете и билковите чайове. Особено полезна е комбинацията от мента, мащерка, жълт кантарион. С добър ефект за мозъка е зеленият чай.

Мозъкът се нуждае от цинк. Той поддържа много процеси, а организмът няма големи запаси. Затова трябва да си го набавим с орехи, пълнозърнест хляб и месо от кокошка. Дневните нужди са от 5-25 мг цинк, а за бременните те са и повече.

Закуска с корнфлейкс

Ако ви предстои усилена умствена работа и искате да сте във форма, не яжте рафинирана бяла захар, а плодова. Богати на фруктоза са цитрусите, гроздето и черешите. Полезни са пълнозърнестият хляб, груханата пшеница и овесените ядки. Те са източници на защитени въглехидрати, не позволяват на кръвната захар да се повиши рязко, което винаги води до сънливост и лесна умора.

Мозъкът се нуждае от кислород. Затова е важно да се ядат храни, които доставят желязо - месо и зеленчуци, богати на железни соли - лапад, спанак и марули.

Една-две чаени лъжички пчелен прашец, който се смуче като бонбон, също са източник на ценния микроелемент. Желязото е важна съставка на хемоглобина, който транспортира кислород до всички клетки. Витамин С пък подобрява усвояването на желязото. Затова е добре да се приемат по 200-300 мг дневно.

Рейтинг

5 2
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати