Продукти за по-добър сън

Пиене на Мляко

Понякога ви е трудно да заспите, въпреки че се чувствате адски изморени и изтощени. Ако това ви се случва често, не харчете пари за сънотворни, а просто се доверете на техните природни заместители. С други думи – подобрете хранителните си навици.

Премахнете храни, които ви отнемат съня и ги заменете с такива, които насърчават здравословния сън.

Какво трябва да изключите от менюто си, ако имате проблеми със съня? Ако през деня изпиете двойна мока и хапвате по няколко кроасани с шоколад, през нощта ще ви е трудно да имате здрав сън.

"Кофеинът и продуктите, съдържащи захар, могат да нарушат вашите естествени биоритми", обяснява Естер Хорн, диетолог от Ню Йорк.

Времето, за което организмът преработва кофеина, е различно за всеки от нас. При някои този процес може да е по-дълъг, затова е най-добре да консумирате кафето рано сутрин.

Други пък могат да пият еспресо дори и след вечеря и след това да имат отличен сън. "Това наистина зависи от организма и как черният дроб на човека усвоява кофеина", обяснява д-р Хорн.

Мюсли

Не само пренасищането със захар, но и недостигът също може да е причина за нарушения сън. Някои храни подпомагат добрия сън нощем. Така че, ако искате да спите цяла нощ непробудно, включете в хранителния си режим следните храни:

- банани – те са естествено успокоително средство, тъй като съдържат триптофан и мелатонин, които се преобразуват в серотонин, който пък подпомага съня ви. "Мелатонинът е хормонът, който сигнализира на мозъка, че организмът има нужда от сън", обяснява Хорн. Бананите съдържат и магнезий, който отпуска мускулите и облекчава физическия и психическия стрес.

- мляко – всеки човек в първите си земни дни заспива с майчиното мляко. "Топлото мляко е източник на триптофан, който има успокояващ ефект и подпомага организма да се отпусне. Но бъдете внимателни.

Комбинацията между пуешко месо и мляко може да доведе до увеличаване производството на газове. По-добре не опитвайте подобна комбинация, особено, ако скоро сте започнали нова връзка", шегува се д-р Хорн.

- овесена каша – тя е богата на фибри и ще ви създаде чувство за удовлетворение преди лягане. Купа с овесена каша е отличен източник на мелатонин. В овесената каша можете да добавите чаша топло мляко. След което бързото заспиване ви е в кърпа вързано.

Рейтинг

5 0
4 3
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Поли
Поли
29.01.2013 22:29
Ето нещо и от мен. Смесва се чаена лъжичка пчелен прашец с около 50 мл. кисеко мляко.Разбъркава се и престоява поне 6-7 часа за предпочитане в хладилник. Яде се вечер поне 2 часа преди лягане. Приятни сънища.
0
0