Най-добрите източници на протеини за отслабване

Най-добрите източници на протеини за отслабване

Ако се опитвате да отслабнете, вероятно няма нужда да Ви напомняме, че консумирането на повече протеини може да ви помогне да достигнете желаното тегло. Протеинът - дори и от източници като зеленчуци, се усвоява бавно и постепенно, за да ви помогне да се почувствате сити за по-дълго и да сте по-малко склонни да посегнете към вредните храни.

Също толкова важно за протеините е, че са от съществено значение за поддържането и изграждането на чиста мускулна маса, която помага на тялото да гори повече калории. Затова си струва да се възползвате от тях.

Но дали някои храни с високо съдържание на протеини доставят повече енергия, отколкото други? Залагайте смело. Някои храни доставят повече протеини за сметка на по-малко калории, докато някои се гордеят с допълнителни ползи за загуба на тегло, които просто биха могли да ви вкарат в тесните дънки още по-бързо. Ето един поглед към най-мощните в това отношение и защо трябва да ги консумирате редовно.

Яйца

Най-добрите източници на протеини за отслабване

Те са най-добрият начин да започнете деня си. Само за 140 калории, 2 големи яйца ще доставят 14 г протеин. Това, съчетано с мазнините в жълтъците, ще поддържа нивата на кръвната Ви захар стабилни, което може да помогне да се избегне чувството на глад, съпътстващо диетите. Всъщност, изследванията показват, че яденето на яйца за закуска намалява производството на хормона на глада грелин и Ви помага да ядете по-малко в следващите 36 часа. Невероятно, нали?

Сьомга

Най-добрите източници на протеини за отслабване

Ще получите огромното количество протеин в 85 грама сварена дива сьомга за сметка на сравнително малко калории - 155. Също толкова важно е, че сьомгата съдържа омега-3 мастни киселини, за които е доказано, че усилват изгарянето на мазнините и спомагат за поддържане на апетита под контрол, според доклад, публикуван в списанието Nutrients.

Що се отнася до причината, поради която трябва да се стремите да ядете дива сьомга? В сравнение със земеделските продукти, има около 32% по-малко калории и почти 1 г повече омега-3 на порция.

Нискомаслена извара

Най-добрите източници на протеини за отслабване

Разбира се, тя не е толкова популярна, колкото киселото мляко или йогурта. Но чаша нискомаслена извара всъщност доставя повече протеини – 28 г срещу 24 г в сравнение с киселото мляко и то само за 163 калории. И това не е единствената причина това да е най-добрият избор за отслабване.

Жените с наднормено тегло, които консумират по-богати на протеини млечни храни като извара, губят повече мазнини и получават повече мускули в сравнение с тези, които я пренебрегват, гласи канадско проучване. А като допълнителен бонус тя е сравнително евтина.

Пилешки гърди без кожа

Най-добрите източници на протеини за отслабване

Няма много други храни, които да Ви снабдят с 26 грама протеин само за 128 калории, което е и причината, поради която обезкостените пилешки гърди без кожа са чудесна храна, подпомагаща загубата на тегло.

Но има и още нещо - лекият вкус на пилешките гърди ги прави супер универсален продукт, което означава, че броят на начините за приготвяне е практически безкраен. Това е важно, тъй като скуката е голяма причина, поради която диетите често се провалят.

Леща

Най-добрите източници на протеини за отслабване

Чаша сварена леща не само ще ви даде почти 18 грама протеин, но също така и цели 15 грама фибри, което помага да се забави храносмилането на храната и да се стабилизира кръвната Ви захар, за да останете сити няколко часа. Това означава, че тези скромни на вид варива задействат мощна загуба на тегло.

В скорошно канадско проучване хора, които ядат само една порция леща дневно са свалили половин килограм само за шест седмици - без да правят други промени в диетата си. Сега, просто си представете какво може да направи добрата стара леща, като част от здравословно хранене в комбинация с добър тренировъчен режим.

Свинско бонфиле

Най-добрите източници на протеини за отслабване

Само за 30 допълнителни калории на порция от 100 г това постно месо ще ви даде също толкова протеини, колкото и същото количество обезкостени пилешки гърди без кожа (около 26 грама). Така че, когато искате да се разнообразите и да смените обичайното си пилешко месо, това е еднакво удовлетворяващ избор.

Темпе

Най-добрите източници на протеини за отслабване

Не сте ли опитвали все още малко познатия братовчед на тофуто? Сега е времето. Темпе е ферментирал соев продукт с орехов аромат и блестяща, мека текстура, може да се похвали с 16 грама протеин на порция от 85 грама. Но това не е всичко. Подобно на лещата, темпе е фантастичен източник на фибри, давайки Ви 7 грама на порция. И това ще ви помогне да останете по-сити за още по-дълго време в сравнение с чистия протеин.

Консервирана риба тон

Най-добрите източници на протеини за отслабване

Подобно на дивата сьомга, това е друг голям източник на изгарящи мазнините омега-3 мастни киселини и съдържа 16 грама протеин за порция от 85 грама. Но за разлика от розовото парче сьомга, консервираната риба тон е доста по-евтина.

Плюс това е много достъпна и можете да я имате винаги под ръка, което означава, че винаги имате възможността за здравословно хранене. Така че можете да се придържате към плана за отслабване и да постигнете целите си лесно. Ако сте загрижени за приема на живак, се придържайте към консерви с по-ниско съдържание на живак.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати