15 храни, които стимулират имунната система

Подсилване на имунната система храна

В сезона на студените зимни дни и грипните вируси е от изключително значение да имате силна имунна система. Затова храна, която консумираме, е от особена важност, за да можем да стимулираме имунната си система да работи добре за нас.

Първата стъпка, която трябва да направите по въпроса, е да посетите хранителните магазини и да се снабдите с тези 15 храни, които стимулират имунната ви система. Ето кои са те:

1. Цитрусови плодове

Повечето хора се сещат да приемат витамин С, след като вече са се разболели. А този витамин е изключително важен, тъй като помага за изграждането и подсилването на имунната система. Смята се, че витамин С увеличава производството на бели кръвни клетки, а това е от ключово значение за борбата с инфекциите. Грейпфрут, портокали, мандарини, лимони – това са най-популярните цитруси, които съдържат витамин С.

2. Червени чушки

Ако мислите, че цитрусовите плодове имат най-много витамин С, то грешите! Защото червените чушки съдържат два пъти повече витамин С от цитрусовите плодове. Те също са богат източник на бета-каротин. Освен че повишава имунната система, витамин С може да помогне за поддържането на здрава кожа.

Броколи за силна имунна система

3. Броколи

Броколите са пълни с витамини и минерали. Съдържат много витамини - А, С и Е, както и много други антиоксиданти и фибри, броколите са една от най-здравословните зеленчуци, които можете да хапвате. Ключът да запазим всички витамини в тях, е да ги готвите, колкото се може по-малко – най-добре – на пара.

4. Чесън

Чесънът се среща в почти всяка кухня в света. Още в ранните цивилизации го признават като средство в борбата с инфекциите. Чесънът може също да помогне за понижаване на кръвното налягане. Имунно-стимулиращите свойства на чесъна идват от концентрацията на съдържащи сяра съединения като алицин в него.

Джинджифил за имунитета

5. Джинджифил

Джинджифилът е друга характерна здравословна храна, за която се сещаме, когато се разболеем. Джинджифилът може да помогне за намаляване на възпалението, което може да помогне за облекчаване на възпалено гърло и други възпалителни заболявания. Джинджифилът също може да помогне за намаляване на гаденето.

6. Спанак

Спанакът е в списъка не само защото е богат на витамин С. Също така има много антиоксиданти и бета-каротин, които могат да увеличат имунната ни система. Подобно на броколите, спанакът е най-полезен, когато се готви колкото е възможно по-малко, за да запази хранителните си свойства.

Кисело мляко за подсилване на имунната система

7. Кисело мляко

Киселото мляко е изключително полезно, не само за имунната ни система. Не забравяйте обаче да ядете истинско кисело мляко, а не такова с добавена захар, плодове или сухо мляко. Плюс, киселото мляко е чудесен източник на витамин D, а този витамин помага да се регулира имунната система и се смята, че стимулира естествената защита на тялото от болести.

8. Бадеми

Когато става въпрос за предотвратяване и преодоляване на настинки, витамин Е е пренебрегван за сметка на витамин С. Въпреки това витамин Е е ключът към здравата имунна система. Това е мастноразтворим витамин, което означава, че трябва да се абсорбира правилно. Ядки като бадемите, съдържат този витамин.

Куркума за силен имунитет

9. Куркума

Най-вероятно куркумата ви е позната като основна съставка в доста ястия. Но тази характерна с жълтия си цвят подправка също се използва от години като противовъзпалително средство при лечение на остеоартрит и ревматоиден артрит.

10. Зелен чай

Както зеленият, така и черният чай имат флавоноиди - вид антиоксидант. Зеленият чай също е добър източник на аминокиселината L-теанин, която помага да се засили имунната система и организмът да се пребори с бактериите.

Папая

11. Папая

Папаята е друг плод, който съдържа витамин С. В една папая се съдържат 224% от дневното препоръчително количество витамин С. Освен това в папаята има и храносмилателен ензим, наречен папаин, който има противовъзпалителни ефекти.

12. Киви

Подобно на папаята, кивито има много витамин С, но и калий, витамин К. Витамин С, знаем, че помага на белите кръвни клетки да се преборят с инфекцията, а другите хранителни вещества, които се съдържат в кивито, поддържат правилното функциониране на останалата част от тялото ви.

Пилешка Супа

13. Пилешка супа

Когато сте болни, пилешката супа е нещо повече от просто вкусна супа за болни. Пилешкото месо, както и пуешко, имат високо съдържание на витамин В6. А той е важен за много от химическите реакции, които се случват в организма. Благодарение на него се образуват нови и здрави червени кръвни клетки.

14. Слънчогледови семена

Слънчогледовите семена са имат фосфор, магнезий и витамин B6. Също така те са богати на витамин Е - мощен антиоксидант. Той е важен при регулирането и поддържането на функцията на имунната система.

Миди

15. Ракообразни

Миди, омари и всякакви ракообразни – те съдържат цинк и са изключително полезни за имунната ни система.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати