Повишаване на кръвната захар след хранене
Povećanje nivoa šećera u krvi nakon obroka
gotvach.bg»Статии»Хранене и Здраве»Повишаване на кръвната захар след хранене

Повишаване на кръвната захар след хранене

Теодора МещероваТеодора Мещерова
Мастър Шеф
1333392k
Повишаване на кръвната захар след хранене
Органайзер за хладилник - 4.85л
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Органайзер за хладилник - 4.85л
7.50 лв.
Виж ››

Всички знаем, че диета, която съдържа преработена и вредна храна, месо и млечни продукти, води до увеличени нива на захарта и мазнините в кръвта. Това помага за освобождаването на свободни радикали и оксидативен стрес и предизвиква биохимична каскада в кръвообращението.

Тя, от своя страна, уврежда протеините, които се намират в тялото ни, а това довежда след себе си възпаление, променя се функцията на артериите, сгъстява кръвта и предизвиква стресова реакция на нервите от типа "бий се или бягай". Всичко това се случва до 4 часа след храна.

Как да понижим нивата на кръвна захар след хранене?

Трябва естествено да промените начина си на хранене. Трябва да следвате диета при диабет, която е богата на антиоксиданти, противовъзпалителни растителни храни. Трябва да се консумират и храни, които са минимално преработени и са с високо съдържание на фибри. Също така трябва да се консумират зеленчуци, плодове, пълнозърнести храни, боб и ядки. Тези храни ще регулират покачването на нивата на кръвната захар, мазнините и възпаленията след храна.

Ако ви се хапва бял хляб и не може да устоите, за по-малко от 1 час вашата кръвна захар ще се повиши. Но, ако филийката бял хляб бъде намазана с бадемов тахан, ще намалите значително покачването на кръвната ви захар.

Дали обаче всяка една храна, която има малко въглехидрати, има същия ефект? Защо да мажете филията бял хляб, като може да сложите парче шунка? Защото в растителната храна, каквато е бадемът, има антиоксиданти, които отвеждат от организма всички излишни свободни радикали. Това значи, че ядките не само могат да редуцират нивата на кръвната захар, но и да попречат на оксидативно увреждане и да намалят високите нива на инсулина.

Когато добавяте ядки към вашата диета, не само ви помага да регулирате нивата на кръвната си захар, но също така и тези на инсулина;

Ако сложите малко пилешко месо, приготвено на пара, към бял ориз - пилешки гърди без кожа, нивата на кръвната ви захар ще се увеличат повече, отколкото ако изядете само ориза. Изводът е, че ако се храните с нисковъглехидратни храни, това подобрява нивата на кръвната захар, но ако добавите нисковъглехидратни животински храни, това ще повиши нейните нива;

Ако добавяте масло в малко количество към вашата храна, нивата на инсулина и кръвната захар ще се увеличат значително.

Повишаване на кръвната захар

Ако пък сложите малко масло и сирене към филийка бял хляб, ако консумирате пържени картофи, спагети или ориз, в повечето случаи това може значително да увеличите нивата на кръвната захар.

Но, ако сложите половин авокадо към храната си, вместо да се влоши, нивата на инсулина ще намалеят.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest