Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»Шоколадът може да изчезне след 7 години

Шоколадът може да изчезне след 7 години

Антония Р.Антония Р.
Джедай
1k1232
Шоколад

Водещият британски експерт Ангъс Карнеги оповести, че любимият на мнозина шоколад може да изчезне след 7 години заради глобалния недостиг на какао.

Проучванията на експерта са показали, че какаовите насаждения са отстъпили пред каучоковите плантации през последните години, което не вещае светло бъдеще за шоколада.

Каучукът се е оказал по-предпочитана култура, защото е по-печеливша. Данните от последните 2 години показват, че цената на какаовите зърна се е увеличила с 63%, а цената на пълномасленото мляко на прах – с 20%.

Карнеги разкри, че ако шоколадът наистина изчезне през 2020 г., той ще бъде заменен с шоколадови блокчета, приготвени от палмово масло, растителни мазнини и нуга.

Вкусен Шоколад

Британският специалист сподели, че вече е опитвал въпросните блокчета на бъдещето и разкри, че те нямат нищо общо с шоколада.

Според него производителите ще се опитат да прикрият какаовата липса с допълнително захар, понеже е най-евтината съставка, но това ще направи продуктът само по-сладък без да го доближи до какаовото изкушение.

Най-характерните съставки на шоколада – какаото и какаовото масло в бъдеще ще бъдат замествани и от нуга и стафиди, избрани от производителите отново, защото са евтини съставки.

Хапване на Шоколад

Заради присъствието на по-голямо количество растителни мазнини шоколадовите блокчета няма да се чупят, но ще бъдат много лепкави и лесно ще се огъват.

Предишно изследване показа, че шоколадът е единствената храна, без която хората не могат да живеят.

Според проучването през последните години продажбите на какаовото изкушение са се увеличили, като само във Великобритания за миналата година са пуснати 500 нови шоколадови продукта.

Питър Ейтън, който е маркетинг експерт в една от най-големите компании на Острова за анализ на пазарната среда, твърди, че шоколадът е и причина много хора да спират на бензиностанциите, докато пътуват, за да пазаруват.

Производителите по света продължават да предлагат все по-нови изкушения, които да привличат консуматорите, независимо от икономическата обстановка.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest