Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»Няма да въвеждат нови правила за супермаркетите

Няма да въвеждат нови правила за супермаркетите

Антония Р.Антония Р.
Джедай
1k1
Супермаркети

След гласуване в пленарната зала стана ясно, че правилата за по-строг контрол върху дейността на хранителните вериги у нас няма да бъдат въвеждани.

Предложението на БСП беше отхвърлено, след като президентът Росен Плевнелиев наложи вето върху проектозакона. След гласуването само 98 от родните депутати подкрепиха новите правила за супермаркетите.

Повечето от депутатите на БСП обвиниха президента, че защитава търговските вериги за сметка на българските производители.

Промените в Закона за защита на конкуренцията предвиждаха големите хранителни вериги, чиито годишен оборот е над 50 милиона лева, да публикуват договорите и общите условия, които сключват с доставчици, за оценка от Комисията за защита от конкуренцията.

Храни

Съгласно проектозакона търговските вериги трябваше да ограничат таксите си към производители и доставчици като такса Рожден ден, такса Стелаж и такса Откриване на нов магазин от веригата.

Промените бяха гласувани първо от Икономическа полиция, след което влязоха за одобрение в парламента.

Търговските вериги веднага се противопоставиха на новите правила, като заявиха, че те ще доведат само до вдигане на цените на повечето стоки.

Мотивите на Плевнелиев за вето върху законопроекта бяха, че не е оценено какво ще е крайното въздействие върху потребителите след въвеждане на промените в Закона за защита на конкуренцията.

Хранителни вериги

Според българския президент никъде в предложението на БСП не е посочено дали промените ще доведат до поскъпване на стоките.

Плевнелиев смята, че е недопустимо да не се направи предварителна оценка как новата регулация ще се отрази на гражданите и особено на тези от най-уязвимите групи – социално слаби, безработни и пенсионери.

Държавният глава допълни и че приветства инициативите за създаване на нови условия за развитие на производството, доставката и дистрибуцията на хранителни стоки, преодолявайки се порочните търговски практики, но това трябва да се случи само след експертна оценка за въздействието на промените върху крайния потребител.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest