От компаниите Кока-Кола и Пепси обявиха, че ще намалят захарта в напитките си за френския пазар. Компаниите са решени и да ограничат рекламите си, които са насочени към деца.
Лидерите в производството на безалкохолни напитки стигнаха до единодушното решение, че захарта в техните продукти трябва да бъде ограничена. Засега промяната ще засегне единствено пазарите им във Франция.
Заедно с тях Orangina Schweppes и компанията за сокове Refresco Gerber също подписаха споразумение да намалят захарта в напитките си с 5% още следващата година.
„Имайки предвид, че газираните напитки съставляват между 6-8% от приема на захари, секторът има ключова роля в подобряване качеството на храните за френските потребители“ – съобщават от министерството на земеделието във Франция.
От Кока-Кола и Пепси са решили и да ограничат с 35% телевизионните и интернет рекламите, насочени към деца.
Промените са свързани с политиката за здравословно хранене, която се провежда от 2011 година във Франция. Преди 3 години в страната бяха въведени строги регулации, които следят за съдържанието на храните, продавани в училищните бюфети.
Причина за крутите мерки от страна на френското правителство бяха проучвания, които доказваха, че през последните 20 години затлъстяването в страната се е удвоило.
От 5.8% през 1990 година дялът на хората с този проблем се е увеличил до 12.9% през 2010 година. И все пак французите не попадат сред най-затлъстяващите нации в Европа.
Нациите, които затлъстяват в Европа, са гърците, румънците, сърбите, чехите и българите. От западна Европа най-високи показатели по наднормено тегло са показали британците.
Изследването тогава показа, че всяка година в страната се пият по 65 литра безалкохолни напитки от един французин. За Европа средният показател на изпити безалкохолни напитки беше 95 литра на човек годишно.
Продуктите на Кока-Кола съставят 55% от френския пазар, плодовите сокове – 28%, а лимонадите и другите сходни стоки – 7.5%.
Коментари