Здравословният начин на живот набира все повече популярност и за да останат все толкова актуални на пазара, двете най-големи фирми на безалкохолни напитки – Кока-Кола и Пепси, ще пуснат собствени марки бутилирана вода.
Гигантите на пазара за газирани напитки регистрират големи загуби през последните години след излезлите данни за затлъстяване на човечеството, най-вече в САЩ, и вината на храните и напитките за тази тенденция.
Наложи се двете компании напълно да преосмислят маркетинговите си стратегии, за да продават напитките си.
В началото от Кока-Кола решиха да сменят цвета на етикетите си, като от емблематичното за марката червено преминат на зелено, символизиращо природата и здравето.
Тактиката обаче не донесе очакваните резултати и затова компанията е решила да заложи на сигурен продукт – бутилираната вода.
Марките вода на Кока-Кола и Пепси ще са с имената Dasani на Coca-Cola и Aquafina на Pepsi, с които се надяват отново да са лидери на пазара за напитки.
Бутилиратана вода е маркетинговият трик на века, казва Джон Джюел пред Business Insidеr. Хората по цял свят вярват, че водата в булка е много по-полезна за тях, казва още експертът.
Бизнесът с бутилирана вода носи около 13 милиарда долара на индустрията, посочва BBC. Първата марка за вода на пазара бяха Perrier, които благодарение на успешната си рекламна кампания се превърнаха в символ на този бизнес.
С времето и други последваха примера им, внушавайки, че да се пие вода от бутилка, показва класа и носи здраве.
Макар че е безспорно водата е по-полезна от газираното, не можем да я разглеждаме като тяхна алтернатива. Алтернатива на бутилираната вода е чешмяната вода, също толкова здравословна и природосъобразна.
Коментари