Мляко без лактоза и с 50 процента повече калций от обикновеното мляко ще пусне на пазара компанията Кока-Кола. Продуктът ще носи името Fairlife и ще е 2 пъти по-скъпо от млякото, което купуваме сега.
От Кока-Кола планират да пуснат млечния продукт на американските пазари още през декември, заявява началникът на компанията в Северна Америка Санди Дъглас, цитиран от ЕкономикБг.
Млечният продукт с марка Fairlife ще е истинска революция на пазара, тъй като неговото съдържание изключва лактозата. Освен това ще предлага 50% повече калций от обикновеното мляко, както и 30% по-малко захар.
Иновациите в стоката ще засегнат и стойностите ѝ, като млякото на Кока-Кола ще се продава два пъти по-скъпо от обикновеното мляко по рафтовете на магазините.
Fairlife ще се добива от кравеферма, в която животните са отглеждани с голямо внимание, а млякото от тях има патент за филтриране. Още от този декември американците ще могат да го опитат.
Санди Дъглас добавя, че Кока-Кола създала съвместно предприятието си с един куп млекопроизводители, които са лидери по иновации в млечната промишленост.
По негови думи млякото на компанията за газирани напитки е само първата стъпка към дългосрочни инвестиции на Кока-Кола в млечния бизнес.
Дъглас не очаква още първите месеци да завалят пари от продажбите на Fairlife, но добри резултати от марката мога да се очакват през следващите години.
Инвестицията на Кока-Кола в бизнеса с мляко се прави в момент, който се отчита като труден за млечната промишленост по света, тъй като според статистиките потреблението е намаляло през последните четири десетилетия в световен мащаб.
До 2020 година обаче се очаква покачване в търсенето на млечни продукти, като определящи пазари в това отношение ще бъдат Китай и Индия.
До края на десетилетието се очаква тези страни да консумират повече от една трета от течните млечни продукти в световен мащаб.
Коментари