В духа на неаполитанската традиция за висящото кафе, в Италия през целия месец август нуждаещите ще могат да се възползват и от висящ сладолед.
При висящото кафе един клиент предварително оставя пари в заведенията, така че с тях да бъде покрита сметката на хора, които при други обстоятелства не биха могли да си позволят топлата кофеинова напитка. Сега търговците на сладолед в Италия са склонни да предлагат на граждани в нужда и висящ сладолед, съобщава Франс прес.
Нестандартната хрумка е подкрепена от асоциацията Салвамамме. Сдружението се занимава с подпомагане на семейства в неравностойно положение. Сега, лансирайки идеята за висящия сладолед, Салвамамме иска да привлече вниманието на италианците с нещо положително и да покаже, че между хората наистина съществуват любов и доверие.
Когато ентусиастите от организацията дали ход на инициативата, те знаели, че идеята им ще срещне съмишленици, но резултатът, който постигнали, нахвърлил очакванията им. Идеята за висящия сладолед получила одобрението на стотици барове и сладкарница.
Тя може да бъде изпълнена много лесно. Достатъчно е клиент на заведение да си купи един сладолед, но да заплати цената на два. Вторият десерт обаче остава висящ и така персоналът на съответната сладкарница или бар го дарява на някой, който няма пари да си го купи. По същия начин се предлагаха и висящи кафета, които неотдавна нашумяха и у нас.
Принципът на висящите кафета и сладоледи до голяма степен се основава на доверието между дарителя и търговците. Както сами се досещате, посетителят на заведение, платил за съответния продукт, не знае на кого ще помогне с щедростта си, но все пак трябва да повярва на търговците. Те от своя страна трябва да изберат на кого да предложат сладолед - на дете в нужда или на някой бездомник.
Аз сама също имам дете и знам как бих се чувствала, ако не мога да му купя сладолед. Всеки може да се включи в кампанията. Не е нужно да си богаташ, за да помогнеш на някой нуждаещ се. Един сладолед не струва чак толкова много, заяви манекенката Юма Диаките, която е лице на кампанията.
Коментари