Не ям, но не слабея! Защо се случва?

Не ям, но не слабея! Защо се случва?

Пътят към постигането на желаната фигура е дълъг и труден. Често си го представяме праволинеен – ако се движим в правилната посока, то в крайна сметка ще достигнем до желаната дестинация. В действителност обаче по пътя към перфектното тегло ще срещнем много трудности и различни отклонения, които понякога дори ще ни отдалечават от крайната цел. Нито един от тези фактори не е причина да се откажем.

В живота на всеки, който някога е опитвал да отслабне чрез диета рано или късно се стига до един проблем – не се храните, но не слабеете. Причините са много и всяка една от тях може да се отстрани.

На първо място – не следите добре с какво се храните. Важно е освен калориите да следите и източниците, от които те идват. Така например 100 грама бадеми може би ви се струват перфектната закуска. В тях обаче се съдържат около 500 калории, което е 1/3 от нужната ви енергия за деня. Ако хапвате други висококалорични храни, които имат малък обем, то може би лесно прекалявате. Такива са сушените плодове, всички ядки, зехтинът и останалите мазнини, млечните продукти.

Може би не консумирате правилните храни. Калориите имат значение и това е безспорен факт. Важно е и източникът им – 1000 калории, например, са един бургер и пържени картофки към него. 1000 калории са и вечерята и обядът ви. В единия случай обаче тази енергия ви дава и безценни витамини и минерали, а в другия – огромно количество вредни мазнини и бързи въглехидрати.

Сънят също е важен по пътя за важната фигура. При липсата му тялото реагира, като отделя кортизол. Този хормон на стреса прави невъзможно свалянето на килограми, дори когато сте изрядни в диетата и в тренировките си.

Не ям, но не слабея!

В този ред на мисли – и движението е важно. Не бива да пренебрегвате тренировките. Дори и да отслабнете чрез диета, тялото ви няма да изглежда толкова добре, защото ще губите и мускулна маса. Крайната цел е изваяно тяло, а не skinny fat, нали така?

В други случаи свалянето на килограми се дължи на медицински причини. Сред възможните – различни хормонални смущения, например неактивна или свръхактивна щитовидна жлеза, синдром на поликистозните яйчници (СПКЯ), инсулинова резистентност, сънна апнея. Отслабването е по-трудно и при прием на определени лекарства.

Отслабване

И не на последно място – може би отслабвате, но не го осъзнавате. Важно е не само числото, което кантарът показва. Най-добре е да следите обиколките си и да се ориентирате по начина, по който ви стоят дрехите ви. Защото в повечето случаи топите мазнини, а трупате мускулна маса. Теглото не винаги е основен приоритет!

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати