Зърнените закуски повишават концентрацията

Мюсли

От години брандовете, произвеждащи зърнени закуски, се опитват да привлекат вниманието на родителите, представяйки някои предимства на хранителния продукт.

Според ново проучване наистина се оказва, че овесените ядки, трици и останалите житни закуски повишават концентрацията при подрастващите.

Изследване, проведено в Кралския колеж в Лондон, Великобритания, открило, че сутрешното консумирането на една купа със зърнени храни подобрява иначе устойчиво лошите резултати в училище на някои деца.

Научното изследване, публикувано в британския Telegraph, се фокусирало върху анализа от умственото представяне на две групи подрастващи. В рамките на четири дена на първата група давали за закуска зърнени храни, а на втората - глюкозна напитка.

Обобщените резултати от проучванията доказали, че храните с нисък гликемичен индекс (гликемичният индекс определя до каква степен ще се повиши съдържанието на захар в кръвта след консумацията на определена храна) водят до намаляване на разсейването.

Жито

Ето защо пълнозърнестите храни като например овесените ядки или трици са по-подходящи, отколкото белият хляб, закуските и сладкишите.

Доказано е още, че като цяло пропускането на закуската има не просто негативен ефект върху възможността за фокусиране и мислене, но се отразява чувствително и на визуалното възприятие и на вербалните способности.

Тези изследванията едва ли предлагат нови шокиращи разкрития. Все пак те убедително потвърждават, че добре подбраната закуска е перфектният инструмент за успешен и продуктивен ден.

Това важи не само за децата. Специалистите препоръчват още винаги да се комбинира балансирано хранене с физически упражнения, за да се поддържате здравословно си състояние във форма.

Рейтинг

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати