Опасни ли са растителните мазнини

Опасни ли са растителните мазнини

Какво не е наред с растителните мазнини? Редица учени, диетолози, лекари, изследователи и специалисти по хранене правят изследвания по този въпрос и споделят своите възгледи, според които растителните мазнини не са толкова полезни колкото си мислим.

Основният проблем се състои в това, че полиненаситените мазнини съдържат дълговерижни мастни киселини, които са изключително крехки и нестабилни.

Ненаситените мазнини в някои сготвени храни издържат само няколко часа, даже и да бъдат съхранени в хладилник. Оказва се, че те са главният виновник за застоялия вкус на храните.

Установено е, че храненето със застояла храна, приготвена с растителни мазнини не е по-малко вредно от яденето на храни, в които те присъстват в прясно състояние т.е. не са подлагани на термична обработка.

Това е така, защото те се окисляват в много по-висока степен след като попаднат в тялото, влизайки там те са изложени на температури, които са достатъчно високи да предизвикат токсични разпади, особено, като се комбинират с непрекъснато подаване на кислород и катализатори, като желязо.

Според тези учени дори когато дълго време не сме употребявали растителни мазнини, полиненаситените мастни киселини се запазват съхранени в тъканите, само за да бъдат освободени по време на стрес, гладуване и през нощта, когато човек е в покой и е заспал.

Направени са изследвания на почти всички части от тялото и се оказва, че особено уязвима е ендокринната система и в частност щитовидната жлеза.

Забавянето на метаболизъма, ниския разход на енергия, както и проблеми с щитовидната железа са често срещани при хора, които прекомерно употребяват растителни мазнини.

Дават за пример маргарина, който е добит в резултат на втвърдяване на растителни мазнини, оказва се, че транс-мастните киселини и трансмазнините се образуват при получаването му.

А пък транс мазнините вече са признати, като водещ фактор за сърдечно-съдови заболявания, рак, диабет и други хронични и фатални заболявания.

Рейтинг

5 3
4 2
3 1
2 2
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати