Калории в зеленчуците

Калории в зеленчуците

Зеленчуците са с ниско съдържание на мазнини, много ниско съдържание на калории и високо съдържание на фибри. Те също така са богати на много други хранителни микроелементи, витамини и минерали.

От зеленчуците можем да получим много от важните градивни елементи за нашето тяло. Буквално без тях ние можем да „умрем”. Важно е да се отбележи все пак, че растителните калории драстично намаляват след варене или печене. Това е така поради факта, че повечето водата съдържаща се в тях се абсорбира по време на готвене.

Калории в зеленчуците

Голяма част от зеленчуците са алкално-формиращи, което помага за запазване на костната плътност. Те са богати на витамин С, минерали, калций и магнезий.

Зеленчуците са богати на фибри и са с ниско съдържание на мазнини като те са чудесен атиоксидант и помагат на организъма да се изчисти от свободните радикали в кръвта, което намалява пък процесите на стареене.

И все пак ако теглото ви е повод за притеснение, можете спокойно да добавите зеленчуците във вашата диета. Те са най-добрата храна за вашата диета. Когато ядете зеленчуците сурови, то вие ще получите всичко, което е необходимо на организъма за едно балансирано хранене. Въпреки това има някои от тях, които не могат да се консумират в сурово състояние, защото ще ви навредят.

Зеленчуците са част от здравословното и диетично хранене, но калориите съдържащи се в тях не винаги са равни. Някои от тях съдържат значително повече в сравнение с други.

Калории на порция(100 гр)

  • Патладжан - 15 ккал
  • Люцерна, зеле, сурови - 24 ккал
  • Аспержи, варени - 22 ккал
  • Бамбукови кълнове, консерви - 11 ккал
  • Цвекло, сурово - 36 ккал
  • Броколи, варени - 24 ккал
  • Броколи, сурови - 33 ккал
  • Брюкселско зеле - 35 ккал
  • Зеле китайско, сурово - 12 ккал
  • Зеле червено, варено - 29 ккал
  • Моркови - 24 ккал
  • Моркови, млади, сурови - 30 ккал
  • Карфиол, варен - 28 ккал
  • Царевица - 24 ккал
  • Тиквички, сурови - 18 ккал
  • Краставици, небелените-сурови - 10 ккал
  • Син домат (патладжан), суров - 15 ккал
  • Чесън, пресен суров - 98 ккал
  • Праз, суров - 22 ккал
  • Зелена салата - 12 ккал
  • Маруля 16 ккал
  • Гъби - 13 ккал
  • Картофи-пресни, варени / задушени - 75 ккал
  • Картофи-стари, варени / на пара - 86 ккал
  • Картофи, печени в масло - 151 ккал
  • Бамя, сурова - 31 ккал
  • Лук - 64 ккал
  • Пащърнак - 64 ккал
  • Грах - 66 ккал
  • Тиква, сурова - 13 ккал
  • Ряпа - 12 ккал
  • Спанак, суров - 25 ккал
  • Тиквички - 18 ккал
  • Сладки картофи, печени - 115 ккал
  • Домати, консерва - 16 ккал
  • Домати чери - 18 ккал
  • Домати - 17 ккал

Рейтинг

5 1
4 3
3 1
2 2
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати