Начини за качване на тегло

Начини за качване на тегло

За да повишите телесното си тегло е необходимo да приемате повече калории на ден, отколкото изразходвате чрез физическа активност – т.е. да поддържате отрицателен калориен баланс. Друг начин за постигането му е да увеличите вашата мускулна маса. Някои основни принципи:

1. Хранене: За да качите тегло – трябва да се храните добре. За предпочитане при покачването на тегло са висококалориините храни – това са например бобовите растения, ориз, картофи, ядки и др. Избягвайте храни богати на мазнини и въглехидрати - т.нар. "джънк фууд" и рафинираната захар, въпреки високата им калоричност. Увеличете и консумацията на млечни продукти, яйца и месо. Постигането на по-висок дневен калориен прием става по 2 начина – увеличаване на количеството храна в една порция или разделянето на няколко малки хранения през целия ден.

Начини за качване на тегло

2. Упражнения: "Ако правя физически упражнения, ще стана по-слаб? " Това е мит! Физическите упражнения като например вдигане на тежести увеличават вашата мускулна маса, а скелетната мускулатура представлява от 27 до 55% от вашето телесно тегло. Освен това те спомагат за укрепване на двигателния апарат, дихателната и сърдечно-съдовата система. Аеробното дейности като тичане, плуване и др. не са подходящи, когато целите ви са покачване на тегло.

3. Хранителни добавки: На пазара може да намерите голямо количество суплементи (т.нар "добавки") за покачване на тегло - гейнъри, протеини и др. Обикновено те имат подпомагащ ефект и не могат да заместят ползите от разнообразното хранене. Съществуват много противоречиви мнения за вредните им въздействия върху организма. Преди употребата на хранителни добавки е необходимо да се консултирате с вашия личен лекар, диетолог или фитнес-инструктор.

Храненето е комплексен процес, от който зависи цялостното състояние на организма. Тялото е изградено от вещества, които трябва да се набавят чрез храната. То има нужда от разнообразна храна, доставяща основните съставки, необходими за основните му функции - белтъци, въглехидрати, мазнини, витамини и микроелементи. Според целите тези вещества трябва да бъдат приемани в определени пропорции, съчетани с определена двигателна активност и начин на живот.

Рейтинг

5 1
4 3
3 1
2 0
1 3
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Благой
Благой
22.11.2014 20:27
Мерси много. :)
0
0