Хранителен режим при високо кръвно

Хранителен режим при високо кръвно

Лошите хранителни навици допринасят значително за увеличаване на кръвното налягане. Когато човек е на средна възраст повишаваното кръвно налягане е естествена част от процеса на стареене, което в съчетание с неправилен хранителен режим може да доведе до много нежелани странични ефекти.

В развитите страни, около 15-30 процента от всички възрастни страдат от високо кръвно налягане - хипертония. Високото кръвно налягане натоварва сърцето и артериите, което води до увреждане на деликатните тъкани. Това е значителен индикатор за сърдечно-съдови заболявания, както и заболявания на бъбреците и очите. Колкото по-високо е кръвното налягане, толкова по-голям е риска от артеросклероза (запушване / втвърдяване на артериите), инфаркт на миокарда (сърдечен удар) и инсулт.

Кръвното налягане се увеличава, с увеличаване на физическата активност. То расте по време на тренировка или стрес, и пада, когато сме в покой. В допълнение, кръвното налягане нараства с възрастта и теглото - затлъстяването е общ допринасящ фактор. Едно лице може да бъде генетично предразположено към хипертония. Високото кръвно обикновено не предизвика забележими симптоми, но то не причинява невидими увреждане на артериите и органите. Идва момент, когато тези нежелани ефекти стават видими, необратими, уврежданията са възникнали и края може да е фатален. Не случайно наричат хипертонията "тих убиец".

Диетични съвети за хипертония

Ако страдате от повишено кръвно налягане тук има някои практически предложения за подобряване на хранителните ви навици и намаляване на кръвното налягане.

Изберете здравословното и балансирано хранене

С две думи, идеалният хранителен план за намаляване на кръвното налягане е богата на плодове, зеленчуци и нискомаслени млечни храни, с ниско съдържание на наситени мазнини. Храната също трябва да бъде с ниско съдържание на холестерол, с високо съдържание на фибри, калий, калций, и магнезий, и умерено високо съдържание на протеини.

Намалете приема на натрий (сол)

Яденето на твърде много сол или храни богати на натрий води до по-голямо усвояване на течностите и предизвиква по-голям обмен на кръвта, която влиза в пределите на кръвоносната система. Той също така поставя допълнително напрежение върху артериите (кръвоносните съдове, които се разширяват / свиват за регулиране на кръвното налягане и притока на кръв). Като общо правило, може да се отбележи яденето на по-малко преработени храни, и повече пресни храни. Натрият се намира естествено в пресни храни като месо, ядки, зърнени храни, плодове, зеленчуци и млечни продукти и е в много по-малки количества, отколкото в преработените и консервираните храни.

Обърнете внимание на следното

Хората с високо кръвно трябва да се хранят бавно, често и с по-малки порции. Запомнете, че преяждането повишава допълнително кръвното.

Храната трябва да е разнообразна и храненията на ден не трябва да са по-малко от 5-6, като вечерята трябва да е поне четири часа преди лягане. Пълният стомах притиска сърцето и повишава кръвното.

В дневното ви меню въглехидратите трябва да са повече, като това става за сметка на белтъчините.

5 4
4 3
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Кати Маринова
Кати Маринова
15.08.2014 18:45
Единственият в света апарат за измерване на кръвно налягане, който открива сърдечната аритмия - предсърдно мъждене и спасява живот е А200 АФИБ на МИКРОЛАЙФ
Изключителен!
Признат от най - добрите кардиолози в света!
Успешно преминават клинични тестове според международните протоколи на най - известните международни експертни общества!
9
0
славка
славка
22.09.2013 13:30
на мен не знам какво ми е от ниаколко дни ми е жисоко кравното по принцип ми е ниско и какво стана не знам 134/118 а преди 80/50 ходиа доста спортувам .
4
3