Gotvach.bg»Статии»Кулинария»Потребители искат светофари на етикетите на храните

Потребители искат светофари на етикетите на храните

AdminAdmin
Администратор
9504
Потребители искат светофари на етикетите на храните
Универсален панер-органайзер за отцеждане - 45 см - зелен
Практичен аксесоар за вашия дом:
Универсален панер-органайзер за отцеждане - 45 см - зелен
5.90 лв.

Производителите на хранителни продукти в България да посочват върху етикетите състава на мазнини, наситени мазнини, сол и захар на „принципа на светофара", призовават от асоциация „Активни потребители".

Сдружението настоява, ако съответната съставка е в ниско количество спрямо дневните нужди на човешкия организъм от нея, да е оцветена в зелено. Съответно средното съдържание да се отбелязва в жълто или оранжево, а високото - в червено.

Потребителите взаимстват идеята от Великобритания, където вече това обозначаване е отдавна въведено. Светофарната система помага на потребителите да се ориентират по-добре с какво се хранят.

От потребителското сдружение предлагат следна система, основана на тази, създадена от Агенцията по стандартизация на храните на Великобритания. В зелено могат да бъдат следните грамажи от съставките на 100 г храна – 3 г мазнини, до 1.5 г наситени мазнини, до 0.3 г сол и до 5 г обща захар. В графа оранжево е препоръчително да попадат – 3 до 20 г мазнини, 1.5 до 5 г наситени мазнини, 0. 3 до 1.5 г сол, 5 г обща захар до 12. 5 г добавена. Съответно алармиращ червен етикет трябва да имат хранителните продукти, съдържащи над 20 г мазнини, над 5 г наситени мазнини, на 1. 5 г сол и над 12. 5 г добавена захар на 100 грама храна. Показателите за напитките са различни.

Потребители искат светофари на етикетите на храните

От Световната здравна асамблея (СЗА) препоръчват да се ограничат маркетингът, рекламата и промоциите на храни за деца до 16 г., които са бедни на полезни вещества, но са с високо съдържание на мазнини, захар и сол. Световната организация настоява за забрана за радио- и телевизионни реклами на нездравословни храни между 6 и 21 часа.

При търговията с нездравословни храни за децата да не трябва използват нови медии като интернет страници, социални мрежи и др. Противопоказно е още търговията с нездравословни храни да се стимулира с безплатни подаръци, играчки, колекционерски предмети. В рекламите и промоциите на нездравословни храни за деца да не се използват известни личности, анимационни герои, конкурси, съветват още от СЗА.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

4.6
53
42
30
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Анонимен
Потребител#275049
Потребител#275049
Пазарувам от големите вериги магазини. Стикерите които трябва да показват кода за това дали продукта е с ГМО или не са изключителна рядкост. Те трябва да са сложени не само върху него, но и там където е цената му, на видно място за да се вижда.При положение,че навсякъде където се пазарува стикерите липсват, то тогава вашите статии тук се обезсмислят и стават нещо като дрън-дрън и нищо повече.
22.06.2021 23:14
дида
дида
Идеята е чудесна. Да го направят и у нас, че да спрем да се тровим. Или да е по-малко самоубиването ни.
09.03.2011 05:17