Рекламите са една от основните причини за затлъстяването при децата. До този извод са стигнали специалисти от американската асоциация на психолозите след редица проучвания.
Хилядите рекламни клипове, плакатите и рекламите в периодичните издания са причина децата да се хранят с висококалорични продукти, които водят до затлъстяване.
Според специалистите рекламните клипове, които са предназначени за потребители на храни, са станали двойно повече в сравнение със 70-те години на ХХ век.
Много от рекламните клипове имат за цел да привлекат вниманието към не толкова здравословна продукция като приготвени във вериги за бързо хранене сандвичи и други продукти, както и към бонбони и други сладки продукти.
Около 15 на сто от децата от 6 до 11 години страдат от затлъстяване, при положение, че през 70-те години те са били едва 4 процента.
Когато децата гледат съвременни рекламни клипове, те изпитват силата на внушението на рекламното послание. Газираните напитки също са сред продуктите, които са предпочитани от децата заради рекламите.
Децата предпочитат рекламирани по телевизията продукти, като част от тях съдържат голямо количество захар. В САЩ се харчат милиарди долари годишно за рекламиране на хранителни продукти, предназначени за деца.
Децата не са в състояние да разберат каква е целта на рекламата и доколко тя е преувеличена, тъй като все още не могат да правят сравнителни анализи.
Според специалистите рекламите на бира, които се излъчват по телевизия, създават позитивно отношение към алкохола у децата на около 10 годишна възраст.
От асоциацията на психолозите са препоръчали на американските власти да се въведат ограничения в рекламите, които са насочени към аудитория от деца до осем години.
Но истинското мнение на специалистите е, че най-добре ще бъде да бъде забранена рекламата, която цели да накара децата да консумират различни продукти.
Така забрана е била разглеждана от американските законодатели през 70-те години, но след това разглеждането й е било преустановено, освен при ограничения в отделни случаи.
Децата няма как да не се изкушат да опитат от вкусотиите, които им предлагат от екрана, тъй като те изглеждат много добре заради наситените ярки цветове, а и се използват различни трикове, които подсилват ефекта на рекламата.
Затова децата много се радват, когато могат да хапнат от продукт, рекламиран по телевизията или по друг начин, тъй като е станал популярен сред техните връстници.
Коментари