gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Яжте и пийте банани за дълъг и здрав живот

Яжте и пийте банани за дълъг и здрав живот

AdminAdmin
Дарт Вейдър
95043k
Ядене на Банани
Модерен сушилник за чинии и прибори Лукс
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Модерен сушилник за чинии и прибори Лукс
45.00 лв.
Виж ››

История на бананите

Бананите водят произхода си от Индо-малайзийските райони достигащи до Северна Австралия. Те са били познати само от слухове в Средиземноморския регион през 3-ти век пр. н. е., но се счита, че са пренесени в Европа за първи път през 10-ти век. В началото на 16-ти век, португалски моряци пренасят бананите от Западния бряг на Африка до Южна Америка.

Днес, световната продукция на банани се изчислява на 28 милиона тона - 65% от Латинска Америка, 27% от Югоизточна Азия и 7% от Африка. Една пета от реколтата се изнася за Европа, Канада, Съединените щати и Япония като пресни плодове.

Бананите – източник на енергия за тялото

Няма по-добър начин за поддържане на високи енергийни нива в организма от похапването на банани. Бананите съдържат три естествени захари - захароза, фруктоза и глюкоза, които заедно със съдържащите се в тях фибри, правят бананите изключителен източник на енергия за организма.

Бананите са важен източник на калций, фосфор, манган, витамин А, В6 и С, пиридоксин, азот, фолиева киселина и много други хранителни вещества и ензими. Те спомагат за поддържане здравето на кожата, очите и лигавиците, детоксифицират инфекциозни бактерии, а протеините водят до изграждане на резистентност на организма към алергии и облекчаване при запек.

Калият в бананите помага за регулиране на кръвното налягане и може да намали риска от високо кръвно налягане и мозъчен инсулт. Калият също е от съществено значение за подпомагане на мускулите да работят правилно по време на движение и намалява риска от схващане.

Един средно голям банан съдържа 400 мг калий -11% от необходимата дневна доза; 110 калории и 4 грама фибри. Бананите също съдържат много въглехидрати, които са основен източник на енергия за организма.

Бананите и техните ползи за здравето

Похапването на банани между отделните хранения помага да се поддържа нивото на кръвната захар и да се избегне сутрешното гадене.

Банани

Бананът е единственият плод, който може да се приема, без да има вредни ефекти върху организма като язва.

Диетичните фибри помагат срещу чревни нарушения поради своята мека текстура и гладкост. Узрелите банани са много полезни при улцерозен колит. Те също така неутрализират прекомерната киселинност и намаляват дразненето на лигавицата. Пюрето от банан със сол, от своя страна, лекува дизентерия.

Бананът съдържа само полезни аминокиселини и не предизвиква алергични реакции. Ниското съдържание на протеини и сол в бананите и високото им съдържание на въглехидрати е от полза при всички видове бъбречни заболявания.

Бананите са полезни и при борба с анемията. Те са богати на желязо и стимулират производството на хемоглобин в кръвта.

Пюре от банани, разредено в чаша кокосово мляко и подсладено с мед или захар, е подхранваща напитка за пациенти, страдащи от болести като туберкулозна жълтеница, коремен тиф и едра шарка.

Бананите успокояват стомаха и с помощта на меда поддържат определени нива на кръвната захар, а млякото успокоява и рехидратира. Бананите съдържат калий и магнезий, които помагат на организма се възстанови от ефектите на никотиновия глад и помагат на хората да се откажат от цигарите.

Паста от банан, действа успокояващо на засегнатите част, ако се приложи при изгаряния и рани.

Според проучване, хора, страдащи от депресия, могат да се почувстват много по-добре след консумация на банан. Това е така, защото бананите съдържат триптофан, който тялото превръща в серотонин, който помага на човек да се отпусне и да подобри настроението си.

Ястия от банани

Зелените банани са подходящи за готвене. Жълтите банани са подходящи за консумация в сурово състояние. От своя страна, кафявите банани са подходящи за приготвяне на различни печива като хлебчета, кифлички и бисквитки, тъй като зрелите банани са с много сладък вкус поради това, че нишестето в плодовете се превръща в захар.

Узрелите банани могат да се сервират в плодови салати, сандвичи и желета; пюрето от банани се използва за направа на:

- бананов сладолед;

- бананов хляб;

- бананови палачинки;

- бананови пайове.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest