Според новите промени в Наредба 26 количествата за директна продажба на продукти от фермите ще се вдигнат двойно. Промените са одобрени от Еврокомисията и остава да бъдат обнародвани в Държавен вестник.
Новите промени гласят, че млякото, предназначено за директна продажба от фермерите до крайните потребители, може да пътува най-много два часа до щанда, на който ще бъде предлагано.
В Наредба 26 се предвижда и увеличение на количеството храни, които могат да се продават директно от техните производители.
За суровото краве мляко количеството стана двойно, като вече самите производители могат да предлагат до 150 000 килограма годишно. За овчето, козето и биволското мляко също има увеличение.
След въвеждането на промените стопаните ще могат да предлагат до 60% от месечния си млеконадой, а не 35%, както беше до момента.
При фермерите, които отглеждат над 50 животни, разрешеното количество за директна продажба ще бъде 50% от добитото мляко.
Седмичният брой на яйцата, които се продават директно на потребител, също скача от 500 на 1000 броя.
При директната продажба стопаните не са длъжни да маркират яйцата, така както го правят, когато ги продават в магазините.
След въвеждането на промените българските пчелари ще могат да продават директно на клиентите не само мед, а и пчелен восък, пчелно млечице и други пчелни продукти.
Количеството на риба и дивеч, което може да бъде предлагано на краен потребител, също ще се вдигне. За да продават обаче, трябва да имат обект, който е регистриран в Агенцията по храните.
В наредбата се казва, че такива обекти могат да бъдат фермите, мобилните мандри или мобилните витрини, които са под надзора на инспекторите от Агенцията по храните.
Обнародването на Наредба 26 беше сред основните изисквания на българските земеделски производители, които от години настояваха за облекчение при предлагане на продукцията им.
До края на месец май се очаква наредбата да бъде обнародвана, а през юни промените да са вече в сила.
Коментари