От 13 декември тази година ресторантите, кетъринг фирмите и доставките по домовете ще са задължени да представят пълна информация за предлаганото месо в менютата им.
Управителите ще трябва да информират клиентите си какъв е произходът на храната, която поднасят, къде е отгледано животното и кога е било заклано, преди да попадне в чинията им.
Това бе обявено при представянето на новия регламент за етикетиране, който влиза в сила от средата на декември.
От Българската агенция по безопасност на храните съобщиха, че вече са сключили договори със Съюза по хранителна промишленост и организации на хлебари и сладкари за обучения по новия регламент за етикетиране на храните.
Информацията за закланите животни ще се представя върху етикети, които ще присъстват не само върху стоките, които купуваме от магазина, а и в ресторантите, при доставки вкъщи и при кетъринг, обясни доктор Любомир Кулински - директор на дирекция Контрол на храните и граничен контрол в БАБХ.
Тази промяна се въвежда, за да може всеки един клиент да се информира за мястото, където е отгледано животното и датата, на която е заклано.
Върху етикетите ще бъдат изписвани и всички съставки в предлаганата храна. Върху етикетите ще бъдат отбелязани и всичките възможни алергени. Добавките в храните ще бъдат изписани с пълните си наименования, а не както досега с Е-та.
Когато видите Е 300 например, какво си мислите? Опасен консервант. Всъщност това е витамин C – поясни доктор Светла Чамова, която е председател на Съюза по хранителна промишленост.
След 2016 година потребителите ще бъдат информирани и за енергийната стойност на продукти - мазнини, въглехидрати, захари, протеини, сол и други важни съставки.
От БАБХ добавят, че някои фирми и сега показват енергийните стойности на продуктите си, но те го правят по желание, а след 2 години това ще е задължително.
Много от потребителите, които се опитват да разчетат етикетите, срещат трудности, защото буквите са прекалено дребни. С въвеждането на новата наредба буквите ще трябва да са 1.2 милиметра.
Коментари