Gotvach.bg»Статии»Кулинарни Новини»Глобиха турска компания за чай, обидила айряна

Глобиха турска компания за чай, обидила айряна

Антония Р.Антония Р.
Джедай
1k1
Глобиха турска компания за чай, обидила айряна
Преносима сгъваема чаша от силикон - 350 мл
Препоръчано за малки и големи:
Преносима сгъваема чаша от силикон - 350 мл
22.00 лв.

Заради свой рекламен клип турската държавна компания за чай Чайкур е глобена със солидната сума от 70 250 евро, тъй като обижда националната напитка в Турция – айряна.

В рекламата на новия студен чай популярният рап певец в южната ни съседка Джеза изпява Пих айран и това ме приспа. Именно това е изречение става причината за активирането на държавните институции и санкционирането на фирмата.

Министерството на търговията в Турция е категорично, че Чайкур обижда неоснователно айряна и отправя негативно послание към клиентите относно неговата консумация.

Освен да плати глобата, компанията за чай е принудена и да спре рекламния клип.

През 2013 година министър-председателят Реджеп Ердоган обяви айряна за националната напитка на Турция и насърчи жителите на страната да пият по-често от него, вместо ракия.

Глобиха турска компания за чай, обидила айряна

Думите на Ердоган бяха посрещнати с бурни критики в социалните мрежи, тъй като повечето хора видяха в тях чиста агитация.

Остава само да ни обяви за предатели на нацията, защото не пием айран, възмущаваха се турците в Туитър.

Проучванията през 2013-та показваха, че потреблението на алкохол в южната ни съседка е нараснало с 6.3% за 2 години. Най-много се бе увеличила продажбата на шампанско.

Увеличение имаше още при продажбите на бира, които достигаха 998.9 милиона литра и продажбите на ракия - 44.6 милиона литра.

Намаляла бе единствено консумацията на вино с 3.8% и според последните данни достига 56.4 милиона литра.

Силна бе намалял вносът на бира – с около 26.4%, коието показва, че турците са предпочели да пият от бирата местно производство. По-малко се внасят още водка и ликьор, но за сметка на това е нараснал вносът на шампанско.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest