Gotvach.bg»Статии»Любопитно»Вижте триковете на ресторантите, заради които харчите повече

Вижте триковете на ресторантите, заради които харчите повече

Антония Р.Антония Р.
Джедай
1k1
Вечеря

В ресторантите използват добре познати психологически трикове, за да ви подтикнат да поръчвате повече и съответно да плащате повече. Почти нищо в менюто не се намира там случайно.

От самата обстановка до всеки едно от предложените ястия, ресторантните се опитват да ни провокират, така че сметката ни да не е никак малка накрая, разкрива материал на Business Insider.

1. Нито една от сумите не е закръглена – обърнете внимание и ще видите, че цените на повечето ястия завършват на 0.90. Това не се дължи на точна оценка или на случайност, а е изпитан маркетингов трик.

По-голямата част от клиентите закръгляват сумата, а изследванията са категорични – цени, завършващи на 0.90 носят по-големи печалби;

2. Рядко се изписва валутата – в менюто рядко зад цената изпиват валутата, като например левове, евро или долари. Това напомня на клиентите, че харчат пари и е неизгодно за ресторантьорите. Изследване на университета Корнел е установило, че когато доларовите знаци липсват зад цената, хората са склонни да харчат много повече;

Ядне на Суши

3. Храната се свързва с членове на семейството – когато ястията са по рецепта на баба, това кара повечето клиенти да поръчват именно от това блюдо.

На запад често използват мама и леля, описвайки ястията, а методът върши работа, защото се свързва със семейството;

4. Етническите асоциации внушават, че храната е автентична - изследване на психолога Чарлз Спенс показва, че когато храната в менюто е подчертана като българска, италианска, испанска или арабска, хората си поръчват повече;

Клиентите са склонни да пренебрегнат цената на ястието, когато вярват, че ще хапнат национална кухня;

5. Съставките са с удебелен шрифт – ако ястията са придружени с големи и ярки снимки, а шрифтът на съставките е удебелен, хората ще харчат повече. На тази тактика залагат и най-елитните ресторанти.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest