В ресторантите използват добре познати психологически трикове, за да ви подтикнат да поръчвате повече и съответно да плащате повече. Почти нищо в менюто не се намира там случайно.
От самата обстановка до всеки едно от предложените ястия, ресторантните се опитват да ни провокират, така че сметката ни да не е никак малка накрая, разкрива материал на Business Insider.
1. Нито една от сумите не е закръглена – обърнете внимание и ще видите, че цените на повечето ястия завършват на 0.90. Това не се дължи на точна оценка или на случайност, а е изпитан маркетингов трик.
По-голямата част от клиентите закръгляват сумата, а изследванията са категорични – цени, завършващи на 0.90 носят по-големи печалби;
2. Рядко се изписва валутата – в менюто рядко зад цената изпиват валутата, като например левове, евро или долари. Това напомня на клиентите, че харчат пари и е неизгодно за ресторантьорите. Изследване на университета Корнел е установило, че когато доларовите знаци липсват зад цената, хората са склонни да харчат много повече;
3. Храната се свързва с членове на семейството – когато ястията са по рецепта на баба, това кара повечето клиенти да поръчват именно от това блюдо.
На запад често използват мама и леля, описвайки ястията, а методът върши работа, защото се свързва със семейството;
4. Етническите асоциации внушават, че храната е автентична - изследване на психолога Чарлз Спенс показва, че когато храната в менюто е подчертана като българска, италианска, испанска или арабска, хората си поръчват повече;
Клиентите са склонни да пренебрегнат цената на ястието, когато вярват, че ще хапнат национална кухня;
5. Съставките са с удебелен шрифт – ако ястията са придружени с големи и ярки снимки, а шрифтът на съставките е удебелен, хората ще харчат повече. На тази тактика залагат и най-елитните ресторанти.
Коментари