Конкуренцията между Захарен комбинат-Пловдив и Победа-Бургас за производството на чаени бисквити доведе до намеса на Комисията за защита на конкуренцията.
Продуктите на двете фирми са идентични и имаше мнения, според които по този начин потребителите се подвеждат и същност в търговската мрежа не правят разлика между двете марки.
От КЗК обаче бяха категорични, че въпреки идентичността на опаковката законът за конкуренцията не е нарушен.
Антимонополният орган е позволил и на Захарен комбинат-Пловдив, и на Победа-Бургас да поставят наименованието чаени бисквити върху продуктите си.
Регулаторът е бил сезиран от Захарен комбинат-Пловдив, откъдето твърдят, че Победа-Бургас имитират чаените им бисквити. Опаковката и маркировката също доста си приличаха, което можело да доведе до злоупотреби.
Според Комисията за защита на конкуренцията има само няколко прилики, като употребата на чаени бисквити, което е препоръчително за продукти, в които има сметана, и кръглата форма в светло бежов цвят на бисквитите, която е обичайна за този вид десерт.
Цветовете на опаковките, разположението на елементите и шрифта обаче са различни, а това обикновено се взима предвид, когато се следи за имитация на продуктите.
От направените ни анализи става ясно, че от Победа не нарушават закона за конкуренцията, тъй като не противоречат на никоя от специалните норми в търговската практика, посочват от КЗК пред 24 часа.
Коментари