Как да намалим нивата на холестерол по естествен начин

храни за понижаване на холестерол

Имате висок холестерол? Не сте сами! Само в Америка този проблем засяга 95 милиона души. Само по себе си здравословен проблем, състоянието е свързано с други такива, още по-сериозни – сърдечни заболявания и диабет.

Холестеролът е подобно на восък вещество, което естествено се намира в клетките ни. Черният ни дроб го произвежда, намира се в месото и в млечните продукти. Тялото ни се нуждае от него, но прекаленото количество се натрупва под формата на плака в артериите ни, което може да доведе до тромбоза.

Това е рисков фактор за инфаркти, инсулти и влошена циркулация. Има лекарства, които намаляват холестерола – така наречените статини, които обаче могат да имат странични ефекти и преди да прибегнем до тях, е хубаво да опитаме да се справим чрез промени в начина на живот, в частност – в храненето.

Овесените ядки са една от храните, които помагат да намалим холестерола. Те са богати на фибри, които могат да помогнат да намалим нивата му с до 11 пункта.

овесени ядки за намаляване на холестерола

Мазната риба е друга полезна храна за страдащите от повишени нива на това вещество. Добър избор за сьомгата, скумрията и рибата тон. Те са богати на Омега-3 мастни киселини, които увеличават нивата на добрия холестерол, автоматично намалявайки тези на лошия. Изберете печена риба с гарнитура от зеленчуци – на грил, задушени или пресни.

Ядките са друг подобен източник. Освен на мастни киселини, те са богати и на фибри и на витамин Е. Консумирайте по около 50 грама дневно в сурово състояние. Можете да ги добавяте и към салатите.

Авокадото е много полезна храна в борбата с високия холестерол. И заради фибрите, и заради мастните киселини, той може да намали лошия холестерол с до 16 пункта. Използвайте резени от него в сандвича си, вместо майонеза, например.

авокадото помага за намаляване на холестерола

Зеленият чай е не просто освежаващ, а и много полезен. Доказано е, че хората, които пият поне по чаша такъв на ден по-рядко се разболяват от сърдечно-съдови заболявания. Той също може да намали нивата на лошия холестерол с над 10 пункта, за да се вместите в референтните граници за по-здравословен начин на живот.

Ябълките са богати на пектин. А пектинът е вид фибри, които доказано намаляват нивата на холестерола в кръвта. Един плод на ден наистина може да ни предпази от натрупването на плаки.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати