Как да се отървем от рефлукса

Как да се отървем от рефлукса

Милиони хора страдат от киселини. Когато те са спорадични, често лечение не се налага. Когато обаче страдате от гастроезофагиална рефлуксна болест, лечение се налага, защото постоянното отделяне на големи количества стомашна киселина има вреди. Освен класическите лекарства можете да си помогнете и сами вкъщи.

Не бива да преяждате

Препоръчителното хранене за тези, които страдат от киселини, е малко количество храна на малки интервали. Голямото количество храна пречи на храносмилането, като притиска стомаха ни и това води до отделяне на повече киселини.

Отслабнете, ако имате нужда

Как да се отървем от рефлукса

Ако страдате от наднормено тегло, опитайте да отслабнете. Причината е, че излишната мазнина може да притиска диафрагмата, което също кара тялото ни да отделя повече киселини. Това е и причината, поради която бременните често страдат от рефлукс.

Спазвайте нисковъглехидратна диета

Често въглехидратите дразнят стомашната обвивка. Освен това те надуват корема ни, създавайки напрежение вътре в стомаха. Многото въглехидрати образуват и газове. Всичко това води до допълнителни проблеми с храносмилането. Ако сте в обострена фаза, може да се наложи изцяло да изключите фибрите – макар и да са полезни, често те засилват киселините.

Ограничете алкохола

Как да се отървем от рефлукса

Той дразни стомашната обвивка и засилва киселините, като освен това пречи на способността на езофагуса да изчиства соковете сам. Проучвания показват, че дори при хора без рефлуксна болест, алкохолът може да предизвика киселини.

Не прекалявайте и с кафето, особено на гладно

То е киселина. В стомаха ви средата е киселинна. На практика кафето е като да наливате масло в огъня. Не е нужно да го отказвате изцяло – ако сте любител на сутрешното си кафе, опитайте да хапнете нещо малко и лесно за храносмилане преди първата чаша от сутрешния ви еликсир.

Избягвайте тези храни

Как да се отървем от рефлукса

Избягвайте и храни, за които е известно, че дразнят стомаха или могат да предизвикат киселини. Такива са бързите въглехидрати, всички пържени храни, ябълките, доматите, чушките, зелето. Често храните, които са богати на фибри, могат да обострят проблема – ако забележите, че овесените ядки и пълнозърнестият хляб увеличават симптомите, опитайте да ги избягвате.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати