С какво да заменим ориза в ястия?

Как да заменим ориза в ястия?

За да не се чудите за какво ви е притрябвало да замените ориза в ястията си с други продукти, ще уточним, че говорим единствено за белия рафиниран ориз.

За разлика от натуралните видове ориз той е обработен и не съдържа абсолютно никакви фибри. Ето обаче с какво можете да замените ориза в гозбите си:

1. Булгур

Булгурът е доста сходен с ориза - набъбва като него, обикновено се приготвя в пропорции 1: 3 с вода и след като заври, също се оставя на бавен огън. Тук трябва да вземете предвид сорта на самия булгур, както и указанията на опаковката му, защото някои видове изискват предварително накисване във вода.

2. Елда

Тъй като е добър източник на протеини, елдата е предпочитана от вегани и вегетарианци. Освен това, подобно на ориза, тя не съдържа глутен. А защо трябва да я консумирате вместо рафиниран бял ориз? Защото е не само здравословна и засищаща, но и способства за намаляване на килограмите.

3. Овесени ядки

Овесените ядки са заместител на ориза

Защо овесени ядки вместо ориз? Причините са няколко. Овесените ядки ни засищат също толкова, колкото и оризът го прави. Те даряват тялото ни с енергия и затова са предпочитана храна от спортистите. Но не само това са ползите от консумацията им. Овесените ядки са добра храна за хората, страдащи от сърдечно-съдови заболявания, защото понижават нивата на лошия холестерол. Същевременно са и идеална храна за диабетиците, защото играят важна роля в регулацията на кръвната захар. Още една важна тяхна способност - те премахват излишната течност от организма ни и имат слабителен ефект. Резултатът е ясен - ако ги включвате редовно в ежедневния си режим на хранене, бързо ще се сдобиете с изящна талия. И не на последно място - верен приятел са за увеличаване на либидото. Какво по-хубаво от това?

4. Киноа

Киноа вместо бял ориз

Може да ви звучи прекалено "префърцунено" това по-екзотично семе (някои го причисляват към зърнените храни, но това всъщност си е семе на растение), но това вълшебно зрънце съдържа всички незаменими за човешкото здраве аминокиселини. Дали не е по-добре да започнете да приготвяте рецепти с киноа, вместо да използвате обикновения рафиниран бял ориз?

5. Карфиол

Смленият карфиол успешно замества ориза

Сигурно ви изглежда странно, но приготвен по правилния начин, карфиолът може доста да наподобява текстурата на ориза. Важно е, след като го отделите на розички, измиете го и го отцедите, да го смелите с блендер за няколко секунди. След това, подобно на всички ястия с ориз, можете да го запържите или задушите, но за много по-малко време. Идеята е да остане леко хрупкав, а не преварен.

Рейтинг

5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати