gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Здравословно хранене през есента

Здравословно хранене през есента

Здравословно хранене през есента
Автоматичен дозатор за течен сапун със сензор-21%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Автоматичен дозатор за течен сапун със сензор
29.00 лв.
23.00 лв.
Виж ››

Есента е преход между лятото и зимата, затова в началото на този сезон се консумират зеленчуци и плодове, които изобилстват на пазара, за допълване на белтъчния състав на ястията се включват риба, меса, мляко, яйца.

Храненето през есента трябва да включва и много есенни плодове, защото тя изобилства от такива - круши, пъпеши, грозде, ябълки, сливи и пр. Плодовете са полезна алтернатива на тортите и шоколада, които хапваме през есента в неограничени количества, за да подсладим по някакъв начин дъждовните дни. Получаваме същото удоволствие, само излишните килограми не се трупат върху корема и по бедрата.

Плодовете, най-вече в прясно състояние, трябва да се използват най- рационално, за да се подготви организмът за зимните месеци, когато те намаляват, а с това намалява и вносът на витамини и минерални соли в организма. 

Храненето през есента трябва да бъде редовно и едновременно умерено, не трябва да се преяжда. Едно от най-важните хранения през този период, всъщност, както и при другите, е закуската.

Тя не трябва да бъде пренебрегвана. С желание и по свой вкус можете да си приготвяте сутрешна здравословна закуска с мляко, конфитюри, сирена, кашкавал, извара, колбаси, юфка и много други. 

Старайте се да ядете повече зеленчуци и плодове, това е много важно за здравословното хранене през есента. В този ред на мисли, може да си приготвяте сутрин или следобед смутита с тиква, смутита с червено цвекло и микс между круша, ябълка, дюля, шепа орехи - изборът е ваш и зависи от въображението ви.

Основни есенни храни

Есенни храни

- Тиквата трябва да се използва, тъй като тя съдържа калиеви соли, които са крайно необходими за работата на сърдечния мускул. Каротинът премахва оттоците, действа благоприятно върху дейността на черния дроб и бъбреците. Можете да приготвите тиква по най-различни начини — печена, варена, на пюре и др. 

- Гроздето е носител на на ценни минерални соли, глюкоза и фруктоза, които подкрепят сърдечния мускул и др. 

- Ябълки и круши - чудесни и здравословни! Те могат да се консумират както сурови, така и запечени, на компоти, пюрета, полезни смутита и др. 

- Диворастящите плодове като шипка, боровинки, къпини, малини, ягоди, са ценни носители на полезни витамини и минерали и те трябва да се използват най-рационално през сезона. 

Идеи за есенни ястия

Колко вкусни и ароматни ястия могат да се приготвят от зеленчуци, просто използвайте въображението си.

Есенна супа

Сладките чушки, пресни картофи, домати, патладжани, тикви, зеле, тиквички, сладки картофи и много други също ще ни зарадват в хладните и дъждовни есенни дни и ще помогнат да се справим с повишения апетит

Чесънът и лукът трябва да присъстват във вашият хранителен рацион. Това са мощни противовъзпалителни, антисептични и антивирусни продукти. Дори в разгара на грипната епидемия чесънът и лукът ще ви помогнат да избегнете заболяване.

Висококалоричните салати с майонеза трябва да бъдат заменени със зеленчукови салати със зехтин, а шоколадовите изделия - със сушени плодове или ядки (в разумни количества, разбира се).

Вкусните зеленчукови супи могат да бъдат отлично решение за есенно хранене - те ще затоплят и заситят тялото.

Яжте млечни и ферментирали млечни продукти.

Спазването на тези хранителни правила през есента, ще ви предпази от есенна меланхолия, ще ви зареди с витамини и ще сте преизпълнени с енергия.

Общо взето,  няма да има проблеми с набавянето на здравословните продукти, тъй като в началото на есента цената им е напълно приемлива. Сложете на трапезата си есенна яхния, есенен гювеч, есенни десерти и вижте усмивката по лицата на близките си.

Вижте още: есенна диета с карфиол и диета есенно здраве, която ще ви помогне да стопите няколко килца.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest