Защо е толкова полезно да ядем скумрия?
gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Защо е толкова полезно да ядем скумрия?

Защо е толкова полезно да ядем скумрия?

Мария СимоваМария Симова
Гуру
45262112k
Защо е толкова полезно да ядем скумрия?
Комплект от 3 японски ножа с калъф за носене
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Комплект от 3 японски ножа с калъф за носене
79.00 лв.
Виж ››

Скумрията е една от най-вкусните риби, които са изключително ценни откъм вкус и полезни вещества, но по-пренебрегвани в световен план.

Идеална е за опушване, за осоляване, както и за сложни закуски, основни ястия с риба, дори и за празнична трапеза. Освен това мекото ѝ месо е пълно с хранителни вещества

Ползите от скумрията и нейните свойства

Скумрията съдържа: флуорид, магнезий, калций, цинк, калий, фосфор, йод, натрий. Химическият състав на тази риба помага да се задоволят нуждите на организма от повечето от необходимите му микроелементи. Тя съдържа много витамини, главно А и D.

Съдържащият се в скумрията магнезий в комбинация с мазнините има благоприятен ефект върху нервната система. Ако ядете тази риба под каквато и да е форма 4 пъти седмично, след шест месеца вашата устойчивост на стрес ще се увеличи многократно.

Пушена скумрия

Йодът нормализира щитовидната жлеза, калцият е полезен за костите, фосфорът укрепва зъбите. Реагирайки с омега-3 мастните киселини, с които е богата скумрията, тези вещества засилват нормалните им ефекти.

Скумрията съдържа ниацин, който помага в борбата с излишния холестерол в кръвта и анемията на крайниците през нощта, както и при продължителен стрес.

Редовната консумация на скумрия помага за укрепване и подобряване на зрението, помага за почистване на кожата с псориазис, и което също е важно - спомага за поддържане на спокойствието.

Особено се препоръчва да хапват скумрия тези, които се занимават с интелектуална работа - подобрява мозъчната дейност, освен това съдържащите се в нея вещества укрепват паметта.

Калоричното съдържание на прясна атлантическа скумрия на 100 г е 191 ккал.

Хранителна стойност: протеини - 18 г, мазнини - 13.3 г, въглехидрати - 0. При готвене калоричното съдържание на тази риба се увеличава, но не значително.

Как да сготвим скумрия

Както при всяка риба, можете да приготвите много вкусни ястия от скумрия. Съчетава се добре с лимон, магданоз и черен пипер. В същност не „харесва“ специфични билки като розмарин и риган, тъй като самата тя има подчертан вкус и подчертан аромат. Тази риба е по-добре да се пече, осолява или опушва под формата на осолена скумрия и опушена скумрия, тъй като при варене и пържене тя губи част от полезните си свойства.

Скумрия в лимон

Пържена скумрия

Печената скумрия е най-деликатното и вкусно ястие, което не губи своята кулинарна привлекателност дори след като изстине напълно.

скумрия (голяма) - 1 бр.

лимон - 1 бр.

сол и черен пипер - на вкус

зехтин - 1 ч.ч.

Почистете скумрията, като отстраните вътрешностите и хрилете, сложете в голяма дълбока чиния. Нарежете лимона наполовина. Изстискайте сока от едната половина, смесете го със зехтин, намажете скумрията с този сос, подправете я отвътре и отвън със сол и черен пипер. Покрийте със стреч фолио и поставете в хладилник за 3-4 часа.

След което нарежете на тънко останалата половина от лимона, извадете рибата, намажете със сока, който се е изцедил от нея, покрийте с лимонови кръгчета и увийте във фолио, за да не изтича течността от опаковката по време на готвене.

Поставете скумрията във фолио върху лист за печене и печете във фурна, предварително загрята до 180 °C за 1 час.

Сервирайте скумрията с гарнитура ориз, картофи или зеленчукова салата, поляти със зехтин.

А за още вкусни идеи със скумрия разгледайте нашите апетитни предложения за:

- Скумрия на Скара;

- Скумрия в доматен сос;

- Скумрия с ориз.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати