Не само калцият укрепва костите

Нина НордНина НордДжедай / Автор
Мляко

И децата знаят, че млечните изделия спомагат за укрепването на костите както в периода на израстването, така и в продължение на целия живот на човека.

Млечните продукти са основен източник на калций в менюто ни, затова им се отделя особено внимание, когато става въпрос за укрепване на скелета и съхраняване на плътността на костите.

Но скелетът не става по-здрав само благодарение на калция. Резултати от нови изследвания доказват, че и други минерали и витамини са необходими за нормалното израстване и за развитието на скелета, както и за запазването на плътността на костите.

Основните минерали, които са отговорни за това, са магнезий, фосфор, калий, както и витамините В12, С, К, D и много други. Всички тези полезни вещества се намират в зеленчуците.

Дневната норма зеленчуци за децата са пет броя дневно, съответно – седем за жените и девет за мъжете. Зеленчуците са страхотни източници на витамини и минерали, които укрепват костите.

Плодове

Най-вече става въпрос за витамините С и К, и за минералите магнезий и калий. В някои от зеленчуците се съдържа също така и калций. Сред зеленчуците, богати на калций, са бамята, всички видове зеле, броколите, целината и копърът.

Калцият, който се усвоява от тях, бързо се възприема от организма. А ако съчетаете тези зеленчуци с млечни продукти, те ще ви осигурят достатъчно количество калций.

Най-добрите източници на магнезий са спанакът, артишокът, босилекът и магданозът, както и зеленият грах и бамята. Земните ябълки, артишокът и зелените подправки са богати на магнезий.

Витамин К ще откриете в босилек, броколи, спанак и магданоз. Учените твърдят, че ако ядете много зеленчуци, костите ви ще бъдат здрави и без да наблягате на млякото.

Костите на детския скелет са по-плътни при приемане на три порции плодове и зеленчуци дневно в сравнение с тези на деца, които пропускат да хапват три пъти свежи вкусотии от природата. Същото важи за костите на мъжете и за жените.

Рейтинг

5 1
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Svetla
Svetla
03.01.2016 14:05
Absolutno e vqrno! Mlqkoto ne e tolkova polezno, kolkoto se govori! To ne se razgrajda ot organizma i se naslagva po stenite na stomaja, uvrejda nervnite kletki i vodi do parkinson i alchaimer! V darjavi kadeto se pie mnogo mlqko sa chesto sreshtani tei zabolqvaniq!
0
0