Какво представляват рафинираните въглехидрати?

Вредни храни

Въглехидратите постоянно се заклеймяват и определят като най-големия враг на здравословното хранене, но дали е така? Има разлика във видовете мазнини – някой са полезни други не, а и е крайно неполезно да премахнем всички мазнини, с които се храним. Това би трябвало да означава, че не всички видове въглехидрати трябва да бъдат премахвани от менюто ни и да бъдат възприемани като враг на добрата фигура.

Може би сте чували или чели за това, че има сложни и прости въглехидрати, така също има бавни въглехидрати с нисък гликемичен индекс и бързи с висок такъв, както и натурални и рафинирани въглехидрати. Да разгледаме последните – натуралните и рафинираните и да си отговорим на въпроса – защо рафинираните са вредни и трябва да се ограничаваме в тяхното приемане и къде се съдържат най-много натуралните?

Рафинираните въглехидрати се намират в храни, които са обработени, такива при които фибрите липсват и вашето тяло ги възприема като прости захари. Натурални въглехидрати наричаме тези, които са природни, тоест нямат някаква техническа обработка.

Чипс

По същия начин е заблуждението с т.нар натурални сокове с парченца, без парченца, тип фреш, студен чай и други, които са много полезни и съдържат много плодове – разбира се, това е реклама и няма никаква възможност в кутия натурален сок да намерите натурални въглехидрати.

Рафинираните въглехидрати могат да се определят като празни калории, които трупаме малко по малко в организма си. Причината се крие в това, че на преработените въглехидрати им липсват минерали, витамини и други полезни вещества, които са изчезнали при обработката.

Рафинирани въглехидрати

Добре е, да ограничавате значително рафинираните въглехидрати. Те ви дават нужната енергия, но не носят нито едно полезно вещество на организма ви, за разлика то натуралните въглехидрати, освен това се трупат като излишно тегло.

Къде да търсим натуралните и в кои храни има най-много рафинирани въглехидрати?

За да си набавим натурални въглехидрати, можем да консумираме повече ориз, бобови растения, броколи, пипер, гъби, тиквички, домат и други зеленчуци, които са полезни за нас и за фигурата ни. Рафинираните въглехидрати се съдържат в бялото брашно, шоколадовите изделия, безалкохолните напитки, продуктите от Бързо хранене, всякакъв вид снакс, чипс и др.

5 3
4 3
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати