Неочаквани ползи от орехите

Консумация на Орехи

Здравословните ползи от орехите просто нямат край. Въпреки че са висококалорични, те са и изключително полезни ядки. Редовният прием на орехи предпазва от редица заболявания.

Добри източници на омега 3 незаменими мастни киселини, както манган и мед, включването на орехи в храненето може да бъде важна стъпка за подобряване на сърдечно-съдовата система. Те помагат за понижаване на риска от рак и сърдечно-съдови болести. Пречат на зареждането на болести, като Паркинсон и Алцхаймер.

Орехи съдържат много минерали, включително калций, магнезий, фосфор, манган и калий. Манганът сам по себе си е от съществено значение за растежа, възпроизвеждането, както и правилното метаболизиране на захари, инсулин и холестерол.

Орехи

Хората, консумиращи редовно орехи, не страдат от високо кръвно налягане. Орехите подобряват нивата на холестерола на хора с диабет тип 2 и спомагат за намаляване нивата на няколко молекули, насърчаващи развитието на атеросклероза.

Орехите защитават здравината на костите и предотвратяват образуването на камъни в жлъчката. Препоръчвани са при диети, тъй като понижават риска от наддаване на тегло. Консумацията на 5-6 ореха преди хранене намалява нивото на глада. Освен това осигурява и жизненоважни хранителни вещества.

Ползи от Орехите

Тези вкусни ядки действат противовъзпалително, поддържат имунитета и притежават антиканцерогенни свойства. Това е поради съдържанието им на около 16 антиоксиданти фенола, витамин Е, както и елагова и галова киселини, протеини (особено триптофан) и фибри.

Шепа орехи осигурява на организма 4 грама протеин, 2 грама фибри, и 2, 5 гр. омега-3 мастни киселини. Орехите са способни да регулират съня. Това става с помощта на мелатонина, който се съдържа в тези ядки, в био-достъпната му форма. Това е хормон, произвеждан от епифизната жлеза.

Интересен факт е, че жените, които ядат поне две шепи орехи седмично, са с 25% по-нисък риск от развитие на камъни в жлъчката. Освен многото си положителни свойства, орехите са подходящи за консумация както сурови, така и с изключително богат асортимент от продукти.

Рейтинг

5 3
4 5
3 1
2 2
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Admin
Admin
06.03.2019 18:19
Хубаво да се знае, полезна статийка
0
0