Тези храни са полезни за стомаха ти!

Добро храносмилане

Очевидно е, че храните, които ядем, имат пряко въздействие върху стомаха и цялата храносмилателна система.

Лесно е да се идентифицира кога сме яли прекалено много или вечеряли с нещо, което не е в хармония с нашата храносмилателна система, или пък сме направили прекалено дълга пауза, без да хапнем нищо.

По-трудно е да се отбележат, но пък е лесно да се пренебрегнат онези храни, които ни оставят приятното усещане за лекота и комфорт и помагат на процесите в храносмилателната ни система да протичат гладко. Д-р Оз идентифицира 3 храни, които гарантират здрав стомах и добър апетит.

1. Круши

Круши

Те са много добър източник на растителни влакна (фибри) особено ако се консумират с кората.

Хранителните влакна в една круша (около 4 грама) могат да помогнат да се достигне препоръчителната доза от 20–30 грама фибри, необходими ежедневно.

Крушите съдържат комбинация от различни влакна. Някои служат за натрупване на маса, необходима за преодоляване на чревни заболявания; за други като пектина се смята, че намаляват кръвното налягане и контролира кръвната захар (особено важно за диабетиците).

Крушите също съдържат сорбитол - захар, която привлича вода в червата и допълнително омекотява изпражненията. При консумация на круши се засилва перисталтиката на червата и организмът се прочиства редовно.

Важна е тяхната роля и за подобряването на метаболизма. Крушите са богати също на целулоза, витамин С, калий. Те не съдържат натрий, мазнини, холестерин. И в една порция има само 100 калории.

2. Кисело мляко

Кисело мляко

Киселото мляко помага за подобряването на храносмилането, подобрява състоянието на имунната система и отстранява бактериалните инфекции. В стомашната обвивка има полезни бактерии, известни като пробиотици. Киселото мляко е отличен и вкусен външен източник на пробиотици - полезни микроорганизми, които живеят в храносмилателния тракт и помагат за отстраняване на всички вредни микроорганизми, които могат да причинят стомашно-чревни и храносмилателни проблеми. Тези пробиотици помагат за балансирано храносмилане и укрепват имунната система.

Активните микроорганизими помагат за облекчаване на някои стомашно-чревни проблеми като непоносимост към лактоза, запек и диария.

И още нещо - киселото мляко е добър съюзник в борбата с излишните килограми. Приемът на калций чрез киселото мляко помага на организма да използва натрупаните мазнини. По този начин отслабването става много по-лесно.

3. Джинджифил

Джинджифил

Този чуден корен е част от семейството на група билки, които помагат за успокояване на храносмилателния тракт. Той може да помогне на храносмилането, както и да облекчи разстроен стомах, гадене и повръщане.

Другите билки в семейството са канелата, градинският чай и мащерката.

В 100 г корен джинджифил се съдържат:

Енергия: 80 калории;

Въглехидрати: 17 г

Захар: 1.7 г

Диетични фибри: 2 г

Мазнина: 0, 75 г

Протеин: 2 г

Витамини: тиамин В1 – 0, 025 мг, рибофлавин В2 – 0, 034 мг, ниацин В3 – 0.75 мг, пантотенова киселина В5 – 0, 203 мг, пиридоксин В6 – 0, 16 мг, фолиева киселина В9 – 11 мг, аскорбинова киселина (витамин С) – 5 мг

Минерали: калций - 16 мг, магнезий - 43 мг, желязо - 0.6 мг, манган - 0, 229 мг, фосфор - 34 мг, калий - 415 мг, натрий - 13 мг, цинк - 0.34 мг.

Чай от джинджифил

Чаят от джинджифил ускорява процесите на метаболизма благодарение на етеричните масла, на които е много богат. Той се използва и когато трябва да се преодолеят пристъпи на гадене по време на пътуване, както и при борба със стомашни разстройства.

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Мисса
Мисса
11.05.2018 11:20
Чудесна информация! За джинджифила се изненадах - знаех, че успокоява, но нямах представа, че има такова влияние над храносмилането!
8
0