Млечно плодова диета

Млечно плодова диета

Млечно-плодовата диета е тип меню, което спада към разтоварващите и е препоръчително да продължи седмица. Диетата би могла да се приложи като разтоварващ ден веднъж в седмицата или като 3-дневен режим.

Освен за тънка талия, млечната плодово-зеленчукова диета има и лечебен ефект при някои заболявания. Например атеросклероза, хипертония, захарен диабет със затлъстяване, нефрит, чернодробни и жлъчни заболявания, подагра и други.

Ако решите да я приложите в чист вид - само мляко, плодове и зеленчуци, порционът ви трябва да включва по около 250-300 грама 5 пъти дневно пресни плодове и зеленчуци по избор (но без готварска сол или захар).

Допустимо е минимално количество растително масло - слънчогледово, царевично или зехтин. От млечните продукти са разрешени прясно или кисело мляко (по възможност домашни, тъй като са най-полезни). Консумира се по 200-250 милилитра 6 пъти дневно (общо количество до литър и половина).

Киселото мляко е един от най-полезните продукти, доставящ на тялото необходимите белтъчини, мазнини и въглехидрати, които се усвояват по-лесно от организма, за разлика от прясното мляко и яйцата например. Киселото мляко е основно в повечето диети при различни заболявания. Едва ли знаете, че киселото мляко е фундамент на съвременните адаптирани млека – заместители на майчината кърма.

Полезна закуска

Едно от най-големите предимства на плодовете и зеленчуците, е че стимулират перисталтиката. След консумация предизвикват чувство на ситост. Не забравяйте, че е по-полезно да ги използвате както природата ни ги предлага, а не да ги пасирате, белите или приготвяте като фрешове и каши.

В повечето плодове и някои зеленчуци, като моркови и бобови храни, се съдържат голямо количество баластни вещества, които пречат на холестерола да проникне в червата и улесняват изхвърлянето му от организма.

Така нивото му се понижава и се предотвратява полепването му по кръвносните стени, което е вредно за здравето. Но бъдете внимателни, защото свръхупотребата на баластни вещества може да има отрицателни последици като потискане на усвояването на минералните соли и микроелементи. В някои случаи това може да доведе до опасна чревна непроходимост (илеус).

Рейтинг

5 2
4 2
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
лили
лили
20.04.2013 02:03
А могат ли да се добавят 20-25 грама бадеми, например? или 1с.л. овесени ядки?
1
0