Диета срещу стареенето

Здравословно хранене

Всички ние с времето остаряваме. Това е неизменна част от нашия живот. С помощта на диети срещу остаряване, ние бихме могли да забавим този процес или дори да го намалим на половина.

Остаряването

Въпреки че, когато остаряваме, ние ставаме по-мъдри, функциите и процесите на организма се забавят. След определена възраст човешкото тяло вече не е така активно и жизнено, както когато е било още в процес на развитие и растеж.

Процесът на остаряване също така включва произвеждането на нестабилни молекули, познати като свободни радикали в тялото.

Антиоксиданти

Ако сметнем, че свободните радикали, които предизвикват отпускането на кожата, отслабване на зрението и други подобни процеси са враговете, тогава трябва да притежаваме оръжие, с което да се бием срещу така нареченото стареене. За щастие, учените са открили мощната сила на антиоксидантите, които забавят остаряването.

Фитонутриенти

Много важно е това, че антиоксидантите са открити в много храни и продукти. Витамините А, С и Е и минералите са тези, които разрушават свободните радикали. Бета каротинът, ликопенът и лутеинът са изтъкнати като едни от най–мощните антиоксиданти. Ето малък списък с храни с антиоксиданти. Включете ги в диетата си против остаряване:

- Портокали;

- Моркови;

- Нар;

- Боровинки;

- Ягоди;

- Соя;

- Бадеми;

- Авокадо;

- Сладки картофи;

- Кайсии;

- Домати;

- Спанак;

- Броколи;

- Червен грейпфрут.

Калории

В процеса на остаряването организмът се нуждае от по–малко количество калории, тъй като метаболизмът е намалил функциите си. Ето и няколко съвета как да консумираме по – малко храна, за да държим метаболизма си по–бърз, доколкото е възможно:

- Яжте по 4–5 малки порции на ден;

Хидратиране

- Консумирайте по–хранителни продукти, отколкото така наречените празни калории;

- Правете физически упражнения, тъй като мускулната маса гори много калории;

- Пийте поне 8–12 чаши вода на ден.

Против стареене

Съществуват специфични зони от нашето тяло, на които трябва да се обърне доста голямо внимание. Очите, костите, сърцето и ставите са много уязвими при процеса стареене. Затова следващите няколко нутриенти ще са ви необходими за забавяне на стареенето.

- Калций – за да заздравява костите;

- Витамин А – за да предпазва зрението ни от увреждания;

- Фитонутриенти – за да ни предпазват от някои видове тумори;

- Фибри – за да ни предпазват от сърдечни болести и висок холестерол;

- Вода – за да ни предпазва от дехидратиране.

Рейтинг

5 1
4 1
3 0
2 1
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (3)

Изпрати
Васко
Васко
02.01.2014 22:14
След 50-те, само по едно хранене на 2 дена. Сега съм на 40 и се храня по един път на ден.
1
0
tanya
tanya
30.08.2011 10:21
Да, съгласна съм.
1
0
доволна
доволна
11.02.2011 19:32
Много вярно и правилно е да спазваме тези препоръки. Действа, за това от нас зависи как да запазим живота си, да е по - добър и да не остаряваме. Трябват грижи за всичко. Аз правя, правете го и вие.
1
0